کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیشترین گلایه زنان شاغل در تهران چیست؟!

1 بهمن 1392 ساعت 23:55

مشاور استاندار تهران در امور زنان با ارائه پیشنهاد کاهش ساعت کاری زنان به ویژه در کلانشهری همچون تهران گفت: بیشترین گلایه و درخواست زنان استان تهران کاهش ساعت کاری، اجرایی شدن طرح دورکاری و افزایش مرخصی زنان به 9 ماه است.


مهر: آذر نظری با بیان این مطلب گفت: زنان شاغل استان به ویژه زنان تهرانی نامه های بسیاری را به استاندار و دفتر مشاوره زنان استانداری مبنی بر کاهش ساعات کاری زنان فرستاده اند که با توجه به افزایش نارضایتی ها، مکاتبات لازم با معاونت زنان ریاست جمهوری انجام شده است.
وی افزود: در حال حاضر زنان 44 ساعت در هفته کار می کنند، اما با احتساب ساعات رفت و آمد به محل کار می توان گفت که آنها در هفته 64 ساعت مشغول به کار هستند و روزانه 4 ساعت از وقت آنها در ترافیک پایتخت هدر می رود.

نظری با اشاره به ترافیک کلانشهرها توضیح داد: با توجه به تعطیل شدن ادارات دولتی و خصوصی راس ساعت 16، در این ساعت شاهد ترافیک سنگین در نقاط مختلف شهر هستیم و این برای زنان شاغل که فرزند شیرخوار و یا دانش آموز دارند، بسیار سخت است و بهتر است ساعت کاری زنان حداقل یک تا دو ساعت در روز کاهش یابد.

نظری درباره نتیجه مکاتبات با معاونت زنان گفت: مکاتبات لازم با خانم مولاوردی انجام شده است و قرار شد که این موضوع به معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری منتقل شود و امیدوار هستیم که دولت نسبت به ساعت کاری زنان مساعدت لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: بیشتر زنان فعالیتهای کاری شان تا ساعت 14:30 به اتمام می رسد و پس از آن کار مفید چندانی انجام نمی شود و تنها هزینه مالی و اقتصادی برای دولت دارد.
مشاور استاندار تهران در امور زنان درباره دلایل اجرایی نشدن افزایش مرخصی زنان گفت: مرخصی زایمان و اجرای دورکاری زنان از دیگر درخواستهای زنان استاندار است. در جلسه با معاون زنان رئیس جمهور اعلام شد که هنوز دستگاه ها بودجه لازم را برای افزایش مرخصی زنان ندارند و قرار بود که در لایحه بودجه 93 این مشکل حل شود.

در حال حاضر نیز فراکسیون زنان در حال بررسی بودجه برای اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان است. به گفته نظری، اجرای طرح دور کاری برای زنان نیز ضروری به نظر می رسد. درخواست ما این است که دولت در موارد استثنایی این طرح را برای زنان اجرا کند، چرا که برخی از زنان فرزند و همسر بیمار دارند و مجبورند فعالیتهای اجتماعی و کاری خود را از داخل منزل انجام دهند که امیدواریم در این زمینه ها نیز مساعدت لازم انجام شود.


کد مطلب: 21622

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21622/بیشترین-گلایه-زنان-شاغل-تهران-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir