جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۵
کد مطلب: 21653
۱

فعالیت سازمان یافته برای مقابله با نهاد خانواده

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت وطن آنلاین نوشت: در سالهای اخیر هشدارهای جدی در خصوص بحرانی بودن نرخ رشد جمعیت ایران از سوی سازمان ها و مراکز مختلف داده می شود اما برای جلوگیری از عوامل این خطر کمتر بحث می شود. یکی از اصلی ترین این عوامل گسترش سازمان یافته جریانهایی است که با فرهنگ «حیا و عفاف»؛ «ازدواج و بچه داری» مقابله می کنند و «بی حجابی و فحشا» را زیر پوست شهر تزریق می کنند.

بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم پیگیری طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر این مسئله به گونه‌ای بوده که هرچه قدر توجه کمتری به آن صورت می‌گیرد این مسئله به طور سازمان یافته‌ای در کشور گسترش پیدا می‌کند و حتی تاثیرات منفی آن بر روی گروه متدینین بیشتر از گذشته هم شده است.

چندی پیش رسانه های مختلف از دستگیری گروه اشاعه فحشا که بصورت سازمان یافته در شهر تهران فعالیت می کرد؛ خبر دادند. بررسی رسانه های مختلف نشان داد علاوه بر این گروه گروه های دیگری نیز بصورت سازمان یافته از طریق مجالس مد پوشاک بویژه بانوان در شهر فعالیت می کنند که ارتباطات گسترده ای نیز با خارج از ایران دارند.

این گروه ها حتی هماهنگی های بسیاری نیز با شبکه های ضدانقلاب دارند بطوریکه عملیات لجستیک اشاعه و قبح شکنی ساپورت پوشی در شهرهای ایران را بعد از "من و تو" آنها به انجام رساندند. همچنین سازمان جاسوسی آلمان و رسانه‌ای(دویچه وله) که مأموریت جنگ روانی در راستای اهداف آن سازمان را بر عهده دارد تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگی، استحاله فکری و فرهنگی جامعه ایران اسلامی به خصوص موضوع حجاب و پوشش زنان ایرانی دارد.

اخیرا در پی دستگیری بالغ بر دو هزار زن خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده 600 نفر از آنها روسپی‌گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و 1400 نفرشان از طریق شبکه‌های مجازی به این دام افتاده و اقدام به ارتباط‌گیری با مردان هوسران می‌کرده‌اند. در جریان همچنین مشخص شده است ارتباطات پنهانی بسیاری بین جریان های ایجاد کننده مد و سرویس های جاسوسی غرب وجود دارد که قبح شکنی را بصورت سازمان یافته در دستور کار خود دارند.

فعالیت جریان های فوق در حالی است که بر اساس آمارهای موجود، هم‌اکنون بالغ بر 5/1 میلیون نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز 160 نفر به این آمار اضافه می‌شود.

از سوی دیگر حدود 5/4 میلیون نفر دختر نیز وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده‌اند. نکته درخورد توجه اینکه بین سن بلوغ و ازدواج در کشور به شدت بالا رفته است، به طوری که بین سن بلوغ با ازدواج دختران تا 18 سال و پسران تا 15 سال فاصله افتاده است.

خبر دیگری در این زمینه حاکی است قبل از اجرای طرح جدید نیروی نتظامی تحت عنوان «امنیت اخلاقی» برای برخورد با پدیده بدحجابی و بدپوششی در کشور، طی یک دوره یکماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند که وضعیت آنها در ابعاد مختلف بدین شرح است:

1- از نظر گروه سنی بالغ بر 78/9 درصد از یادشدگان زیر 15 سال. 9/46 درصد آنها بین 16 تا 20 سال، 5/31 درصدشان بین 21 تا 25 سال و 8/13 درصدشان 26 تا 30 سال سن داشته‌اند.

2- به لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر 6/84 درصد از یادشدگان مجرد، 1/13 درصد از آنها متاهل و 3/2 درصدشان مطلقه بوده‌اند.

3- از نظر میزان تحصیلات بالغ بر 9/46 درصد از یادشدگان دارات تحصیلات متوسطه و دیپلم،‌ 7/27 درصد آنها فوق دیپلم و لیسانس و 4/25 درصدشان بالاتر از لیسانس بوده‌اند.

4- بله لحاظ داشتن شغل بالغ بر 4/25 درصد از یادشدگان محصل، 3/19 درصد از آنها دانشجو، 4/15 درصدشان دارات شغل آزاد، 5 درصد کارمند بخش خصوصی، 5/11 درصدشان خانه‌دار و 17 درصدکارگر یا بیکار بوده‌اند.

5- از نظر نحوه زندگی بالغ بر 5/38 درصد از یادشدگان با والدینشان و 7/17 درصد از آنها با یکی از والدینشان زندگی می‌کنند و 88/44 درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری کرده‌اند.

6- به لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر 5/87 درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته اند، 5/7 درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده‌اند و 5/5 درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری کرده‌اند.

این آمارها نشان می دهد جریانهای ضد فرهنگی توانسته اند تاثیرگذاری خوبی در طبقات مختلف سنی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با سطح سواد مختلف بگذارند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم