جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۴:۵۱
کد مطلب: 21753
۰

فرق بین زنان و مردان در "خرید خودرو"

مردها خودروها سریع و عجیب می پسندند، زن ها خودروهای ایمن و کاربردی. این باور خیلی از مردم دنیا است اما مطالعات جدید نکات جالبی دیگری را روشن کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، در حال حاضر پایگاه اینترنتی iSeeCars به گردآوری اطلاعات درباره خودرو می پردازد و این اطلاعات را تحلیل می کند. بر اساس اطلاعات گردآمده مشخص شده که زن ها و مردها به یک اندازه خودروهای ون و خودروهای هیبریدی می خرند.
این پایگاه اینترنتی عادت های وبگردی و جست و جوی کاربران را به تفکیک جنسیتی مورد مطالعه قرار می دهد. برای مثال زنان دو برابر مردان برند کیا را جست و جو می کنند و 67 درصد بیشتر از مردان برند هیوندایی می خرند.
مردان آمریکایی 7 درصد بیشتر از زنان، خودروهای آمریکایی می خرند.
در مورد برندهای آلمانی مردان و زنان هم اندازه و شبیه به هم رفتار می کنند. به نظر می رسد برخلاف انتظار مردان کمی بیشتر از زنان به خودروهای سبزتر (منظور کم آلاینده تر) رغبت دارند. حداقل جست و جو برای خودروهای الکتریکی در مردان دو برابر زنان است، همچنین جست و جو برای خودرو با موتور دیزلی در مردان 2.5 برابر زنان است. با این حال این باور که مردان به دنبال خودروهای پرسرعت و پرشتاب تر هستند چندان بیراه نیست و آمارها در این مطالعه هم بر این تمایل و عادت صحه می گذارد.

مردان بیشتر از زنان خودروهای بالای 45 هزار دلار را جست و جو می کنند و بیشتر از زنان خودروهای اسپورت می خرند. در نهایت مدیر سایت آیسیکارز در مصاحبه با سی بی اس نیوز می گوید: مردان خودروهای سریع و پرزرق و برق می پسندند و به شتاب و سرعت اهمیت می دهند و زنان به دنبال این هستند که خودرو ارزش پول صرف شده را داشته باشد.

سایت آیسیکارز اطلاعات خود را مستقیم از فروشندگان اینترنتی خودرو مثل ای بی موتورز به دست می آورد. نکته آخر این که حتی با این که مردان خودروهای پرشتاب و پرسرعت را جست و جو می کنند در نهایت این پول است که حرف آخر را می زند و هر خریداری متناسب با درآمد و پول موجود خود خرید می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .