کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمار اختراعات سالانه کره جنوبی، دو هزار برابر ایران است!

10 بهمن 1392 ساعت 10:17

رییس کار گروه ثبت اختراعات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به مخترعان کشور هشدار داد: اختراع در صورتی ثبت می‌شود که جدید بوده در جایی ثبت نشده باشد و کاربرد صنعتی داشته باشد؛ بنابراین وقتی حاصل اختراع به مقاله تبدیل می‌شود، ارزش خود را از دست می‌دهد.


به گزارش ایسنا، دکتر سعید حبیبا که در نشستی با خبرنگاران سخن می‌گفت ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه ثبت بین‌المللی اختراعات اظهار کرد: یکی از ضعف‌های موجود در خصوص ثبت اختراعات، عدم آگاهی و اطلاع‌رسانی صحیح در این خصوص است که به همت شما اصحاب رسانه این نقیصه برطرف خواهد شد.

رییس کار گروه ثبت اختراعات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اعلام اینکه سامانه جدید ثبت بین‌المللی اختراعات صندوق به نشانی الکترونیکی http://insf.gov.ir در اختیار مخترعان قرار دارد تا از این طریق تقاضانامه ثبت بین‌المللی اختراع خود را ارائه کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد، گفت: در صورتی که اختراع یک مخترع ثبت و تجاری شود صندوق 100 درصد هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه حدود دویست هزار تقاضانامه ثبت اختراع در کشور کره جنوبی تایید می‌شود ولی سهم ایران از ثبت اختراعات در مجموع یکصد اختراع بوده است.

حبیبا، علت این امر را عدم اطلاع مخترعان و نیز تمایل دانشگاه‌ها به تولید و ثبت مقاله‌های ISI اعلام کرد. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تاکنون بیش از 36 اختراع را در خارج از کشور برای مخترعان ایرانی به ثبت رسانده است.


کد مطلب: 21848

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21848/شمار-اختراعات-سالانه-کره-جنوبی-دو-هزار-برابر-ایران

میگنا
  https://www.migna.ir