پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۳
کد مطلب: 22030
۰
یک هندی مدیر‌عامل مایکروسافت شد

معرفی مدیر عامل جدید مایکروسافت + عکس

معرفی مدیر عامل جدید مایکروسافت + عکس
مایکروسافت سرانجام بطور رسمی جانشین استیو بالمر را معرفی نمود. ساتیا نادلا هندی تبار اکنون سومین مدیرعامل تاریخ مایکروسافت است. نادلا اخیراً تلاش‌های مایکروسافت را در بخش سرویس‌های تجاری و ابری هدایت می‌کرده است. با توجه به سابقه‌ی کار بیست ساله‌ی نادلا در مایکروسافت، او بطور مشخص یک مدیرعامل از خارج از شرکت نخواهد بود که بسیاری پیش‌بینی آن را داشتند.

بررسی‌ها نشان می دهند، بیل گیتس قرار است به عنوان مدیر و مشاوره همچنان در کنار شرکت باقی بماند. شرکت مایکروسافت هم اکنون با چالش ‌های فراوانی در زمینه تولید محصولات جدید و مقابله با رقبای جدی مانند گوگل و یا اپل مواجه است.
مدیرعامل جدید مایکروسافت از سال 1992 به این شرکت پیوسته و در طول سالها به سرعت پله‌های موفقیت را طی کرده و یکی از اشخاص مهم و با نفوذ در شرکت مایکروسافت است. با این وجود هیئت مدیره‌ی مایکروسافت از جمله شخص بیل‌گیتس، اعتقاد دارند که ساتیا نادلا همان شخصی است که مایکروسافت را به آینده هدایت خواهد نمود.
موفقیت نادلا در جا انداختن Office 365 بعنوان یک سرویس محبوب در میان بخش مصرفی و نیز راه‌حل‌های تجاری برای کمپانی مایکروسافت که در باز کردن راه ویندوز 8 و نیز مجموعه جدید آفیس در دنیای Post PC طی سال گذشته با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده است، نشانه‌ی روشنی محسوب می‌گردد. نادلا کمک بزرگی برای مایکروسافت در گذار از خدمات سرور-کلاینت به خدمات و سرویس‌های ابری محسوب می‌شود که با هدایت و رهبری خوب خود در این بخش، یکی از موفق‌ترین حیطه‌های فعالیتی مایکروسافت را رقم زد.

ساتیا نادلا علاوه بر آفیس 365، هدایت و راه‌اندازی بخش‌هایی نظیر بینگ، ایکس‌باکس لایو، اسکای‌درایو و اسکایپ را نیز بر عهده داشته است. انتخاب ساتیا نادلا که 46 سال سن دارد، بعنوان مدیرعامل، نمایانگر بازگشت به ریشه برای مایکروسافت محسوب می‌شود. در حالی که بیل گیتس، بطور مشخص ثابت نمود که بینش تجاری قدرتمندی دارد، اما از درون یک گیک علمی (Nerd) و متخصص کامپیوتری محسوب می‌شد.

در دیگر سو، بالمر یک دانش‌آموخته‌ی اقتصاد بود که مدارک MBA را بدست آورده بود. و اما ساتیا، مدارک خود را در زمینه‌ی مهندسی الکترونیک و کامپیوتر بدست آورد و پس از آن وارد رشته‌ی MBA دانشگاه شیکاگو شد. اگرچه نادلا تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی تولید دستگاه‌های فیزیکی ندارد، اما درک عمیقی از نحوه‌ی عملکرد سیستم‌های کامپیوتری داشته و تنها یک مدیر معمولی محسوب نمی‌شود. از نظر تخصصی شاید بتوان ساتیا نادلا را ترکیبی از بیل‌گیتس و استیو بالمر قلمداد کرد.
همزمان با این موضوع، بیل گیتس نیز از سمت رئیس هیئت مدیره کناره‌گیری نموده و هم‌اکنون در این روال انتقالی، بعنوان مؤسس و مشاور تکنولوژی به مایکروسافت باز خواهد گشت؛ اما بعید است که گیتس از این پس در تصمیم‌گیری‌های روزانه این شرکت دخالت داشته باشد.
بعنوان بخشی از این اقدام، اکنون جان تامسون، مدیرعامل پیشین سیمانتیک و مدیر مستقل هیئت مدیره مایکروسافت، بعنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شده است. بر اساس گفته‌ی بیل گیتس، این درخواست خود ساتیا نادلا بوده است که او از خواسته حضور خود را در شرکت "افزایش داده" و خود را بیشتر با هدایت و راهنمایی گروه‌های تولید درگیر نماید.
 
به نظر می‌رسد بیل گیتس این پیشنهاد را با اشتیاق فراوان پذیرفته است. حال هدف هر دوی آن‌ها غلبه بر چالش‌های بزرگ پیش روی تکنولوژی خواهد بود. با کمی اغراق می‌توان ویندوزفون را یک موفقیت جزئی دانست و با وجود اینکه آفیس 365 بطور مشخص خوش درخشیده است، همچنان مایکروسافت راه سختی برای رسیدن به غول سرویس‌های ابری یعنی گوگل خواهد داشت. در هر حال گزارش مالی جدید مایکروسافت، امید به اینکه این شرکت به همان غول دستگاه‌ها و خدمات که به دنبال آن است تبدیل شود را تقویت می‌کند.
اولین مصاحبه ساتیا نادللا بعنوان مدیرعامل مایکروسافت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو