سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 5 Dec 2023
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۰
کد مطلب: 22053
۰

پیشگیری از سرطان با اینگونه رژیم غذایی !

پیشگیری از سرطان با اینگونه رژیم غذایی !
به گزارش وب دا؛ دکتر خشنود گفت: سیگار و قلیان، اشعه ماورای بنفش خورشید ، مصرف الکل و نوشابه های الکلی نقش اصلی در ایجاد سرطان دارند.
وی با تاکید بر پیشگیری از بروز سرطان عنوان کرد: اصلاح شیوه تغذیه نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نوشیدنی بسیارداغ همچون قهوه و چای منجر به ایجاد سرطان می شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده ناکافی میوه و سبزی، غذاهای نمک سود شده، کمبود ویتامین آ، مصرف زیاد چربی حیوانی و غذا های سرخ شده، مصرف زیادکلم و سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته در ایجاد سرطان دستگاه گوارش موثر است. دکتر خشنود تغییرات طولانی مدت در نظم و دفع مدفوع، هرنوع خونریزی از نواحی مختلف بدن،و پیدایش هرگونه توده در بدن و سوء هاضمه در سن بالا را از علائم هشدار دهنده برشمرد و توصیه کرد به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه شود.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به علل ایجاد سرطان روده بزرگ گفت: رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، افزایش سن و ژنتیک از علل ایجاد سرطان روده بزرگ محسوب می شود.
وی در ادامه اسهال طول کشنده، یبوست، دردشکمی، کاهش وزن و کاهش اشتها را از شایع ترین علائم سرطان روده بزرگ دانست و عنوان کرد: به منظور پیشگیری از بروز این بیماری می توان از رژیم غذایی پر فیبر و کم چرب بهره برد. خشنود یادآورشد: خوشبختانه شروع سرطان روده بزرگ ابتدا با پولیپ تشخیص داده می شود و 5 تا 10 سال زمان صرف می شود تا سرطان ایجاد شود و همچنین به منظور پیشگیری از بروز این سرطان فرصت داریم ضایعه را با دستگاه برداریم و از بروز سرطان پیشگیری کنیم.

وی بر رعایت بهداشت، انجام آزمایشات دوره ای، واکسیناسیون هپاتیت B به منظور پیشگیری از بروز سرطان تاکید کرد. این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه چای سبز نقش شناخته شده ای در پیشگیری از بروز سرطان معده دارد، عنوان کرد: مصرف گوجه فرنگی به دلیل دارابودن آنتی اکسیدان، نان فیبر دار، افزایش مصرف لبنیات، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، افزایش مصرف سویا و حبوبات به ویژه در دیابتی ها از بروز سرطان پیشگیری می کند.

دکتر خشنود با تاکید بر کاهش وزن و افزایش فعالیت بدنی گفت: هر فرد بعد از سن بلوغ 5 کیلوگرم می تواند چاق شود در غیر این صورت باید فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد. این فوق تخصص گوارش بر مصرف روزانه 600 تا 800 گرم غلات و حبوبات در طول روز تاکید کرد. وی همچنین توصیه کرد: مصرف گوشت قرمز روزانه به 80 گرم در روز کاهش یابد و بیشتر از گوشت ماهی و مرغ استفاده شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر مصرف روغن زیتون و کنجد توصیه کرد و گفت: مصرف نمک به خصوص در کودکان کاهش یابد و از مصرف غذاهای کبابی و دودی پرهیز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فواید مشاوره روانشناسی
وسواس شده اید اگر این نشانه ها را دارید!
انواع هوش/ 16روش برای باهوش‌تر شدن
لینک ثبت‌نام و دریافت دفترچه آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران
فتحی آشتیانی:  آزمون صلاحیت حرفه‌ای نیاز به مطالعه هیچ منبعی ندارد
درخواست حذف مصاحبه نظام روانشناسی برای دریافت پروانه اشتغال!!
پیامد روانیِ جست‌وجوی موفقیت به‌ جای شادمانی
این ۶ سوال را قبل از خواب از فرزندتان بپرسید
چرایی خونسردی آدم‌ها با بالارفتن سن
خواب کمتر از ۵ساعت در شبانه‌روز چه بلایی سر ما می‌آورد؟
هر فعالیتی حتی خوابیدن سالم‌تر از نشستن است
افسردگی شدید در کمین این افراد
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "