چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۰
کد مطلب: 22053
۰

پیشگیری از سرطان با اینگونه رژیم غذایی !

پیشگیری از سرطان با اینگونه رژیم غذایی !
به گزارش وب دا؛ دکتر خشنود گفت: سیگار و قلیان، اشعه ماورای بنفش خورشید ، مصرف الکل و نوشابه های الکلی نقش اصلی در ایجاد سرطان دارند.
وی با تاکید بر پیشگیری از بروز سرطان عنوان کرد: اصلاح شیوه تغذیه نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: نوشیدنی بسیارداغ همچون قهوه و چای منجر به ایجاد سرطان می شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده ناکافی میوه و سبزی، غذاهای نمک سود شده، کمبود ویتامین آ، مصرف زیاد چربی حیوانی و غذا های سرخ شده، مصرف زیادکلم و سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته در ایجاد سرطان دستگاه گوارش موثر است. دکتر خشنود تغییرات طولانی مدت در نظم و دفع مدفوع، هرنوع خونریزی از نواحی مختلف بدن،و پیدایش هرگونه توده در بدن و سوء هاضمه در سن بالا را از علائم هشدار دهنده برشمرد و توصیه کرد به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه شود.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به علل ایجاد سرطان روده بزرگ گفت: رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، افزایش سن و ژنتیک از علل ایجاد سرطان روده بزرگ محسوب می شود.
وی در ادامه اسهال طول کشنده، یبوست، دردشکمی، کاهش وزن و کاهش اشتها را از شایع ترین علائم سرطان روده بزرگ دانست و عنوان کرد: به منظور پیشگیری از بروز این بیماری می توان از رژیم غذایی پر فیبر و کم چرب بهره برد. خشنود یادآورشد: خوشبختانه شروع سرطان روده بزرگ ابتدا با پولیپ تشخیص داده می شود و 5 تا 10 سال زمان صرف می شود تا سرطان ایجاد شود و همچنین به منظور پیشگیری از بروز این سرطان فرصت داریم ضایعه را با دستگاه برداریم و از بروز سرطان پیشگیری کنیم.

وی بر رعایت بهداشت، انجام آزمایشات دوره ای، واکسیناسیون هپاتیت B به منظور پیشگیری از بروز سرطان تاکید کرد. این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه چای سبز نقش شناخته شده ای در پیشگیری از بروز سرطان معده دارد، عنوان کرد: مصرف گوجه فرنگی به دلیل دارابودن آنتی اکسیدان، نان فیبر دار، افزایش مصرف لبنیات، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، افزایش مصرف سویا و حبوبات به ویژه در دیابتی ها از بروز سرطان پیشگیری می کند.

دکتر خشنود با تاکید بر کاهش وزن و افزایش فعالیت بدنی گفت: هر فرد بعد از سن بلوغ 5 کیلوگرم می تواند چاق شود در غیر این صورت باید فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد. این فوق تخصص گوارش بر مصرف روزانه 600 تا 800 گرم غلات و حبوبات در طول روز تاکید کرد. وی همچنین توصیه کرد: مصرف گوشت قرمز روزانه به 80 گرم در روز کاهش یابد و بیشتر از گوشت ماهی و مرغ استفاده شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر مصرف روغن زیتون و کنجد توصیه کرد و گفت: مصرف نمک به خصوص در کودکان کاهش یابد و از مصرف غذاهای کبابی و دودی پرهیز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.