پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۷:۳۳
کد مطلب: 22069
۰

تنها مرجع صدور مجوز موسسات آموزش عالی آزاد کجاست؟!

سعدالله نصیری قیداری با اشاره به فعالیت برخی موسسات زیربط بسیج دانشجویی در حوزه آموزش عالی و محل دریافت مجوز موسسات فعال در این حوزه، گفت: برای فعالیت های آموزشی در کشور، شورای عالی برنامه ریزی وزارتخانه های علوم و بهداشت حق صدور مجوز را دارند.
وی ادامه داد: مگر اینکه توسط این وزارتخانه ها صدور مجوز به مرکز دیگری تفویض اختیار شده باشد. به گفته معاون حقوقی وزارت علوم، بنابراین دانشگاه جامع علمی کاربردی از سوی وزارت علوم تنها مرجعی است که امکان صدور مجوز را برای این قبیل موسسات در اختیار دارد و در واقع این وزارتخانه به دانشگاه علمی کاربردی تفویض اختیار کرده است.

به گزارش مهر، با اعلام مرکز آموزشهای عالی آزاد و آموزشهای خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی، فعالیت موسسه آموزشی نصیر که مجوزش صرفاً برای فعالیت در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر صادر شده، غیرقانونی اعلام شده بود به این دلیل که موسسه مذکور با اعلام این مرکز، در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز شعبه ایجاد کرده است.

رئیس مرکز آموزش عالی آزاد دانشگاه علمی کاربردی چندی پیش به مهر اعلام کرد که موسسه آموزش عالی آزاد نصیر که ادعا می کند مربوط به بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر است، تاکنون از مرکز آموزش های عالی آزاد و آموزشهای خاص مجوزی دریافت نکرده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برای نخستین بار مجوز فعالیت این موسسه را صرفاً درون دانشگاه صادر کرده اما هم اکنون این موسسه حتی در دانشگاه صنعتی اصفهان هم ریشه دوانده است. معصومیان تاکید کرد: داوطلبان کنکور به هیچ عنوان به موسسه مذکور برای حضور در دوره های آموزشی، مراجعه نکنند.
خاطرنشان می شود طی دو سال گذشته وزارت علوم، صدور مجوز به موسسات آموزش عالی آزاد را به مرکز آموزشهای عالی آزاد و آموزشهای خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی، واگذار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .