پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۰
کد مطلب: 22101
۲
۴

يك روز به ياد ماندني در مركز مشاوره صبح اميد+عكس

يك روز به ياد ماندني در مركز مشاوره صبح اميد+عكس
در روز دوشنبه 14بهمن در عصر يك روز زمستاني ، مهمان استاد پيشكسوت مشاوره جناب آقاي احمد صافي و همكارانشان در مرکز راهنمایی و مشاوره "صبح امید" نارمك بوديم تا در جمع صميمي برخي از چهره ها و اساتيد پيشين مشاوره در حوزه تعليم و تربيت شركت نمائيم.
-

استاد صافي مي گويد : خدا را شاکرم که از بین این همه شغل، نعمت معلمی را نصیب ما کرده است؛ نعمت فهمیدن و فهماندن، نعمت تعلیم دیدن و تعلیم دادن، نعمت متعادل شدن و متعادل کردن انسان از دیدگاه تربیت و نعمت کشف و هدایت استعداد هزاران کودک و نوجوان و جوان.»
وی در ادامه با بیان این مطلب که سرچشمه همه خوبی ها، مدرسه است، افزود: «مدرسه مغز دانش آموزان را رشد داده و آن را قیمتی می‎کند. اما رونق مدرسه از معلمانی عاشق، مؤمن، مخلص، هنرمند، اهل علم و اهل تجربه است.
به گزارش میگنا، در این ديدار ابتدا استاد احمد صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مولف 31 جلد کتاب در حوزه های مختلف از جمله راهنمایی و مشاوره در ایران و برخی از کشورهای جهان و عضو هیات علمی دانشگاه، که مدیریت این مرکز را نيز بر عهده دارند طي سخناني از بازدیدهای علمی خود در کشورهای گوناگون از جمله ژاپن ،مالزی ، فرانسه و برنامه های راهنمایی و مشاوره در ایران گفتند.

در ادامه  دکتر سید مهدی حسینی متخصص راهنمایی و مشاوره که 22 سال ریاست دانشگاه آزاد اسلامی رودهن را بر عهده داشته و دارای تالیفات گوناگوني در حوزه مشاوره مي باشند به بيان مطالعات تطبيقي خود در رابطه با  نظام راهنمایی و مشاوره در کانادا و برخی از کشورهای جهان و ایران اشاره کرد و دیدگاههای خود را در مورد بهسازی این نظام در آموزش و پرورش ایران مطرح نمود .
 در این گردهمایی كوچك نيز دکتر قیصری که نقش عمده ای در انجمن مشاوره ایرانیان داشته و خود از اساتید مشاوره خانواده است در مورد نارسایی های نظام آموزش و پرورش سخن گفت و راهکارهایي  را مطرح نمود .
مدعوين اين نشست علمي تعدادی از اساتيد مشاوره، تني چند از کارشناسان بر جسته آموزش و پرورش و تعدادي از مشاوران مدارس بودند كه مهمان مشاوران و تيم كاري مرکز مشاوره صبح امید بودند كه با طرح سئوالات تخصصي به بحث و تبادل نظر در زمينه آسيب شناسي و ارتقاي سطح مشاوره پرداختند .
مركز مشاوره صبح اميد در منطقه نارمک - خیابان شهید آیت -خیابان شید قاسم زاده واقع شده است.
گفتني است دانشگاه فرهنگيان چندي پيش طی مراسمی با نام گذاری سالن همایش های پردیس نسیبه به نام استاد «احمد صافی»، از این پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت قدردانی نمود:

-
-
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سعید حاج سعیدی
یادش بخیر سال 79 شاگرد ایشان بودم
استاد احمد صافی
جناب اقای سعید حاج سعیدی . موفقیت روز افزون شما را در کسب علم و موفقیت در زندگی از خداوند متعال خواستارم.
سامی
Romania
سلام دکتر. یادش بخیر بنده سال 84 شاگردتون بودم. مشاوره تحصیلی. علامه . الان با اجازتون دکتری مشاورم.بسیار بسیار ارادت داریم خدمتتون
United States
باسلام افتخار دارم شاگرد ایشان و فرزندشان بودم و بعد از 12 سال توانستم عضو گروهی باشم که ایشان نیز عضوش هستند استاد صافی عزیز برایتان سلامتی همراه با عمری طولانی آرزومندم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...