پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۳
کد مطلب: 22175
۰

چند درصد معتادان کشور زنان هستند؟

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه 10 درصد معتادان کشور زنان هستند، گفت: مازندران دومین استان کشور در بخش شیوع اعتیاد است.
 
به گزارش فارس، بابک دین پرست شامگاه یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد که در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد اقدامات جان‌فشانانه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر در کشور را به اندازه‌ای دانست که سازمان ملل متحد ایران را پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا معرفی کرد.
 
 وی میزان کشف مواد مخدر در سال‌های پس از پیروزی انقلاب را حدود 7 هزار و 500 تن اعلام کرد و افزود: از سال 68 تا 91 28 هزار عملیات مسلحانه علیه قاچاقچیان مواد مخدر در کشور انجام شد  که 106 هزار دستگاه خودرو از این افراد کشف و ضبط شد و بیش از 3 هزار و 700 شهید در این راه جانفشانی کردند و 12 هزار جانباز به جهانیان معرفی شدند.
 
 دین پرست میزان مواد مخدر کشف شده در سال 91 را 500 تن بیان کرد و افزود: در همین سال 263 هزار نفر دستگیر شدند همچنین در 9 ماهه امسال 498 تن مواد مخدر کشف شد که تعداد دستگیر شدگان نیز 205 هزار نفر است.
 
71 درصد جرائم زندانیان به مواد مخدر مربوط است
 
 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور 71 درصد جرائم زندانیان را به طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: پایه 65 درصد همسر آزاری‌ها،55  درصد طلاق‌ها،30 درصد کودک آزاری‌ها، 25 درصد قتل‌ها و 20 درصد جرائم منکراتی و مالی مواد مخدر است.
 
 وی با اشاره به اقدامات و کشفیات کشور در امر مبارزه با مواد مخدر به عدم رضایت‌مندی مردم از اقدامات صورت گرفته اشاره و نخستین دغدغه آنان را مواد مخدر اعلام کرد و افزود:  کشور ما در جذاب‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر واقع شده و در داخل کشور نیز درگیر تولید مواد مخدر صنعتی شده‌ایم، همجواری ما با افغانستان که تولید کننده 90 درصد تریاک دنیا است و در سال2013 بیش از 209 هزار هکتار از اراضی این کشور زیر کشت خشخاش رفته موجب شده که 30 درصد تریاک این کشور برای توزیع در کشورهای دیگر از ایران بگذرد.
 
 رشد 2 برابری اعتیاد زنان
 
دین‌پرست افزود: 9/3 دهم درصد از یک‌میلیون و 325 هزار معتاد کشور، زنان هستند که نسبت به پست سال گذشته دو برابر افزایش اعتیاد در زنان گزارش شده است.
 
وی با بیان اینکه ما در کشور شاهد تغییر الگوی مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی هستیم و ای کاش اگر اعتیادی رخ می‌دهد با مصرف تریاک بود به این نکته اشاره کرد که تمایل زنان به استفاده از مواد مخدر محرک بیشتر است.
 
 دین‌پرست نقش والدین را در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر هم طراز حاکمیت و دولت دانست و خواستار تغییر نگاه سنتی نسبت به مبارزه با مواد مخدر در والدین شد و تاکید کرد: والدین نسبت به مصرف قرص‌های شب امتحان فرزندانشان که به بهانه افزایش تمرکز مصرف می‌کنند و چسب‌هایی که به شانه‌های خود می‌زنند هوشیار باشند.
 
 وی در بحث پیشگیری به پیشگیری همگانی اشاره کرد که همه جمعیت یک کشور باید پای کار باشند و با اشاره به تلاش در جایگزینی یک لذت و تفریح مناسب در جوانان به طرح مبارزه با مواد مخدر در پنج استان پایلوت در کشور اشاره کرد که باید این طرح موجب برانگیختگی مردم شود و به این باور برسند که زمان لذت مصرف مواد کوتاه بوده و پایان آن مرگ است.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور میانگین شیوع اعتیاد در کشور را 65.2 درصد اعلام کرد و افزود: مازندران بعد از استان کرمان  دومین استان کشور در شیوع اعتیاد است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ