جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۹:۲۱
کد مطلب: 22441
۰

بارداری hi - risk ارمغان استفاده از کفش‌های پاشنه بلند دختران

بارداری hi - risk ارمغان استفاده از کفش‌های پاشنه بلند دختران
رضا قلمقاش اظهار داشت: برای انتخاب کفش سالم باید سه فرمول را در نظر گرفت؛ اول اینکه چه کفشی، برای چه کسی و برای کاربرد در چه محلی مدنظر است.
وی گفت: شغل افراد نیز در انتخاب کفش دخیل است مثلاً معلمی که باید چندین ساعت روی پا بایستد کفشش با یک کارمند اداری که چندین ساعت پشت میز می‌نشیند متفاوت است.

قلم‌قاش ادامه داد: هر کفشی را باید در جای مخصوص خود پوشید مثلاً کفش مدل یا فشن که در مجالس استفاده می‌شود باید در همان مجلس خاص پوشیده شود و حداکثر با آن کفش باید 50 قدم تا ماشین رفت و بعد سوار ماشین شد و بعد از پیاده شدن نیز 50 قدم راه رفت. به گفته قلمقاش متأسفانه دیده شده که دختران دانشگاهی کفش مهمانی یا فشن را به طور روزمره استفاده می‌کنند که این استفاده غلط هم باعث خستگی زودرس شده و هم به بیومکانیک بدن لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: وقتی فرد با یک کفش نامناسب تردد کند با چرخش پا، فشار به زانو، لگن و سپس ستون فقرات منتقل می‌شود و فرد را دچار گودی کمر می‌کند و این دختران متأسفانه در سن بارداری دچار اختلال قوس کمر می‌شوند و کمر آنمی‌تواند افزایش وزن حاصل از بارداری را تحمل کند بنابراین به hi - risk دچار شده و باید تا آخر بارداری بخوابند. قلمقاش افزود: برای خرید یک کفش مناسب نباید به ظاهر آن توجه کرد بلکه باید پشت کفش را دید و به کفی آن توجه کرد.

وی گفت: برای انتخاب کفش به عنوان کفش کار باید به چند نکته توجه کرد؛ افراد توجه داشته باشند که کفش کار کفشی است که در محیط کار پوشیده می‌شود و با کفش ایمنی که ظاهری زمخت دارد متفاوت است. وی داشتن فضای کافی و مناسب برای پنجه و سایر نقاط پا را از جمله مواردی دانست که در انتخاب کفش باید به آن توجه کرد.

قلمقاش تصریح کرد: افرادی که قوس پایشان زیاد است باید از کفش‌های بند‌دار استفاده کنند تا با شل کردن بند‌ها فضای کافی برای پا به وجود آید؛ خصوصاً در افراد مبتلا به دیابت این امر بسیار مهم است چرا که فشار زیاد می‌تواند گردش خون پا را آهسته‌تر کند و در نتیجه خطر زخم پا را افزایش دهد؛ همان طور که می‌دانید اولین عامل مرگ و میر بیماران دیابتی زخم پاست.

وی داشتن کفی مناسب و حمایت کفش از پاشنه و قوس پا را عامل مهم دیگری عنوان کرد و گفت: پاشنه پا دچار 4 درجه چرخش نرمال پاشنه است و باید کفی به گونه‌ای باشد که این چرخش را اصلاح کند و با توجه به اینکه قوس پای هر فرد منحصر به فرد است باید کفش انتخاب شده حمایت کلی از قوس طولی را داشته باشد.

وی به افرادی که قوس کف پایشان بیش از حد طبیعی است توصیه کرد از کفی‌های تخصصی استفاده کنند. قلمقاش، تنفس پا و جریان داشتن هوا را مانع از رشد باکتر‌ی‌‌های بی‌هوازی و قارچ‌ها عنوان کرد و افزود: متأسفانه کفش‌های چینی ارزان‌قیمت چون از جنس چرم‌های مصنوعی هستند مشکلات پوستی را به دنبال دارند.
وی ارتفاع پاشنه را به اندازه عرض دو انگشت فرد دانست و افزود: کفش‌هایی که در ارتفاع کفی از پنجه تا پاشنه یکسانند برای کار و ورزش مناسب نیستند و اگر افراد مایلند از این کفش‌ها استفاده کنند باید در قسمت پاشنه از کفی استفاده کنند تا ارتفاع مناسب حاصل شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.