کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنان نباید این نقش را برای همسرانشان بازی کنند

2 اسفند 1392 ساعت 13:50

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد بسیاری از روان شناسان عامل ناسازگاری و طلاق در بین زوج های جوان را به هم خوردن نقش هایشان و تغییر ایفای نقش هایشان می دانند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان با انجام آزمایشات روی رفتارها و حرکات زنان دریافتند که بیش از نیمی از زنان به گونه ای به همسر خود توجه و محبت می کنند که گویا مادر او هستند و مهم ترین وظیفه خود را تنها رسیدگی به وضعیت پوشش، ظاهر و رسیدگی به منزل و وضعیت خوراکی در او می دانند این در حالی است که مردان انتظارات دیگری از همسرانشان دارند.

بررسی ها نشان می دهند، زنان بیشتر تمایل دارند تا نقش مادر را برای همسران خود ایفا کنند این در حالی است که آقایان می خواهند زنان محبت خود را بی دریغ و مانند یک دوست و راهنما و مشاور در اختیارشان قرار دهند و از سرزنش و نکوهش اشتباهاتشان جلوگیری کنند.

گفتنی است زنانی که نقش یک مادر را برای همسرشان بازی می کنند و از وضعیت درونی و کاری و زندگی همسر خود بی خبرند مردان این زنان را مانند مادر خود تلقی می کنند و آن ها را به عنوان همسر و شریک زندگی خود نمی دانند.

نتایج مطالعات نشان می دهند "زندگی زناشویی موفق" در آن همسران اولویت های اصلی خود را رسیدگی به وضعیت روحی و روانی خود می دانند و مسایل دیگر را در اولویت های دیگر قرار می دهند.


کد مطلب: 22455

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22455/زنان-نباید-این-نقش-همسرانشان-بازی-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir