جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۰
کد مطلب: 22530
۰

تب لاغری عامل افزایش تعداد زنان معتاد

"احسان فکور" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی مسائل کلی در اعتیاد موثر و در میان زنان و مردان مشترک است؛ بیکاری، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و تربیتی را می‎توان نمونه این مسائل دانست، همچنین سهل‎الوصول بودن موادمخدر مانند توزیع آن در آرایشگاه‏‌های زنانه از جمله شیشه از دیگر دلایل گرایش زنان به موادمخدر است.

وی افزود: رسانه‎هایی مانند ماهواره که مدام افراد را به لاغری تشویق می‌کنند نیز در این موضوع موثر هستند زیرا مواد محرکی مانند شیشه سبب لاغری می‌شود و از سوی دیگر نسبت به داروهای دیگر ارزان‌قیمت‌تر است، لذا بانوان بدون توجه به اینکه لاغری با شیشه به صورت بیمارگونه و غیرشکیل است و سبب ایجاد تیک‎های عصبی می‌شود، به مصرف آن روی می‎آورند.

این کارشناس ارشد روانشناسی خاطرنشان کرد: مسائل ذاتی و فطری را می‎توان از عوامل دیگر افزایش اعتیاد بانوان دانست، زیرا بانوان به صورت فطری عاطفی هستند، لذا هنگام ورود به یک جمع سریع‌تر از مردان می‎توانند برای سوء مصرف مواد تحریک شوند، همچنین زنان گرایش به مصرف مواد محرک دارویی مانند شیشه و ریتالین را دارند، این در حالی است که میزان گرایش مردان به موادمخدر مانند کراک بیشتر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آزادی‎های خانواده‎ها خصوصاً برای دختران افزایش یافته است و اینکه اگر آزادی بیش از حد باشد موجب تخطی است، می‎توان این آزادی زیاد را یک تهدید در ترویج اعتیاد در بین بانوان دانست.

فکور تصریح کرد: اعتیاد وابستگی فکری است، به همین دلیل افراد با وجود استفاده از داروهای قلابی و ناخالص به موادمخدر وابسته هستند و اگر فکر فرد آلوده شود ترک آن مشکل‌تر از ترک وابستگی جسمی است.

این روانشناس اظهار کرد: کسی که از خود و فرهنگ خود بیگانه است سریع‎تر به سمت مسائلی مانند اعتیاد می‌رود، زیرا دلیلی برای نگهداری گذشته خود ندارد، لذا می‎توان گفت بزرگ‌ترین هنر حفظ گذشته است تا افراد برای پیشرفت خود به سمت موادمخدر نروند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ