چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۹
کد مطلب: 22572
۰

سهم 90 درصدی مردان از مرگهای شغلی/ سرطانهای شایع در مردان

دکتر مطهره علامه به مناسبت هفته ملی سما (سلامت مردان ایرانی)، افزود: شعار امسال هفته سما "حوادث و سوانح در کمین سلامت مردان" است که در کشور ما مردان گروه سنی 25 تا50 سال که در اوج سنین باروری و تولید اقتصادی هستند در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث شغلی هستند.

وی در ادامه گفت: سالانه در دنیا بیش از 2 میلیون مرگ مرتبط با کار اتفاق می افتد که در هر ساعت بیش از 40 مرگ ناشی از حوادث شغلی در جهان اتفاق می افتد که بیش از 90 درصد موارد مرگ ناشی از کار در مردان است.

علامه، بخشی از علل حوادث ناشی از کار را مرتبط با عوامل انسانی مانند سن، تجربه کاری، استفاده از داروهای خواب آور و سوء مصرف مواد،‌ مشغولیت های ذهنی و بخشی دیگر را به عوامل محیطی و مدیریتی کار مانند صدا، نور، ساعات کار زیاد در شبانه روز و ارجاع کارهای فوری مکرر عنوان کرد و گفت: مهمترین گام در پیشگیری از حوادث شغلی برای افراد مختلف، ارائه وسایل حفاظت فردی و دادن آموزش های لازم ایمنی توسط مدیران و رعایت اصول ایمنی توسط کارکنان است.

مرگ سالانه بیش از 31 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در سال گذشته 22 هزار و 974 مرگ به علت حوادث ترافیکی داشته ایم، اضافه کرد: 65 درصد موارد عابرین پیاده و 71.5 درصد مصدومین خودرو سوار و 88 درصد مصدومین موتور سوار بوده اند.

وی افزود: استفاده از کمربند ایمنی، ریسک مرگ را در سرنشینان جلو 40 تا 65 در صد و در سرنشینان عقب 25 تا 75 درصد کاهش می دهد.

علامه، تصادف در مردان گروههای سنی مختلف را 3 تا 5 برابر زنان عنوان کرد و گفت: استفاده از کلاه ایمنی در موتور سواران حدود 40 درصد احتمال مرگ و احتمال ضربه مغزی و صدمات شدید مغزی را حدود 70 درصد کاهش می دهد.

شایعترین سرطان در مردان

وی، استعمال دخانیات را یکی از دلایل مهم بروز سرطانها در مردان عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای ثبت سرطان در وزارت بهداشت، شایعترین سرطان در مردان سرطان پوست است که یکی از دلایل آن نوع کار و قرار گرفتن بیشتر مردان در برابر نور خورشید است.

علامه، سرطانهای معده، مثانه، پروستات و روده بزرگ را از شایعترین سرطانها در مردان بیان کرد و افزود: افرادی که در صنایع شیمیایی رنگ سازی کار می کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند و مردانی که در خانواده آنها سابقه ابتلا به سرطان پروستات و یا سابقه جهش ژنتیکی وجود دارد بیشتر در معرض ابتلا به این نوع سرطان هستند.

برگزاری بسیج آموزشی سلامت مردان توسط وزارت بهداشت

رئیس اداره سلامت میانسالان، برگزاری برنامه بسیج آموزشی در جهت بالا بردن سطح سواد سلامت مردان را ضروری دانست و گفت: در هفته ملی سلامت مردان که توسط وزارت بهداشت برگزار می شود، سعی بر آن است توجه خانواده ها، سازمانهای مردم نهاد و مسئولین بخشهای مختلف دولتی را به اولویتهای سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور جلب نماییم.
 منبع: مهر

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.