شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۶
کد مطلب: 22573
۰
اسباب بازیها منسوخ شدند

جذابیت بازی با صفحات لمسی برای کودکان

به گزارش مهر، نظر سنجی انجام شده حاکی از آن است که بیش از 60 درصد والدین مدعی اند کودکانشان از نمایشگرهای صفحه لمسی استفاده می کنند. در این بررسی آمده است وسایل ارتباطی صفحه لمسی از عروسک، چهره های اکشن، بازی روی تخته و صفحه و دیگر اسباب بازی های عادی سبقت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

شرکت "گروه مایکل کوهن" (MCG) نتایج یک بررسی را در آمریکا منتشر کرده که در آن از 350 والد در مورد عادات بازی فرزندان 12 ساله و کمترشان سئوال شده است. بیشترین زمان کودکان در استفاده از وسایل صفحه لمسی می گذرد به طوریکه بیش از 60 درصد والدین می گویند کودکانشان "اغلب" از نمایشگرهای صفحه لمسی استفاده می کنند. حدود 38 درصد از والدین نیز استفاده کودکشان از این گونه فناوری ها را "بیشتر مواقع" می دانند. کوهن که افزایش استفاده از صفحه لمسی را باور نکردنی می داند می گوید وسایل صفحه لمسی اکنون نخستین اولویت فعالیت کودکان محسوب می شود.

وی افزود: ما کودکان را حدود 30 سال مورد بررسی قرار داده ایم اما هرگز تغییرات دنیا را به سرعت زمان حال ندیده ایم. 30 سال طول کشیده است تا تلویزیون در دسترس همه قرار بگیرد اما فناوری های صفحه لمسی سریع ترین فناوری بوده که شاهد آن بوده ایم. محققان دریافته اند بیش از 70 درصد کودکان در تمامی کشورها در خانه خود تلفن هوشمند و 55 درصد نیز تبلت دارند. به طور فزاینده ای این کودکان از وسایلی صفحه لمسی که به خودشان تعلق دارد استفاده می کنند به طوریکه از بین کودکانی که به این وسایل دسترسی دارند 36 درصد از وسایل شخصی خود بهره مند می شوند و نکته جالب اینجاست که این رقم فقط در سال گذشته شکل گرفته است. این محققان همچنین کار و مورد استفاده کودکان از این وسایل صفحه لمسی را بررسی کردند. آنها دریافتند بازی کردن مهمترین کاری است که این کودکان با وسایل صفحه لمسی خود انجام می دهد یعنی بیش از 60 درصد. این کودکان همچنین از این وسایل برای یادگیری نیز استفاده می کنند که با بازی همپوشانی دارد اما وقتی محققان با کودکان صحبت کردند دریافتند بازی اولویت نخست برای آنهاست. این مطالعه نشان داد که تماشای فیلم و برقراری ارتباط و همچنین استفاده از اپلیکشن هایی مانند آب و هوا نیز مطلوب کودکان است. وسایل صفحه لمسی، اسباب بازی هایی که چندین دهه در دستان کودکان دیده می شد از جمله عروسک، هواپیما، خودرو و اسباب بازی هایی که کودک باید خودش آنها را مونتاژ کند را شکست داده اند.

این بررسی مشخص شد این اسباب بازی ها 50 درصد مورد استفاده کودکان هستند. کنسول بازی اندکی کمتر از 50 درصد است و دیگر وسایل مانند خودرو، جورچین، بازی روی صفحه نیز 40 درصد علاقه کودکان را خود جلب می کند. این نظرسنجی نشان داد 10 درصد والدین "همیشه" وسایل صفحه لمسی را به عنوان وسیله بازی در نظر می گیرند در حالی که 58 درصد آن را "گاهی اوقات" اسباب بازی می دانند.
32 درصد بقیه نیز مدعی هستند وسایل همراه هرگز نباید در همان دسته بندی محصولات بازی قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!