جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۰:۲۶
کد مطلب: 22639
۱

قربانیان خاموش سندرم قلب شکسته

قربانیان خاموش سندرم قلب شکسته
تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد خطر ابتلا به نارسایی عروق کرونر و سکته در ماه اول سوگ دو برابر بیشتر از مواقع دیگر است. بر اساس این تحقیقات کارشناسان بار دیگر سندرم قلب شکسته را مطرح کرده اند .

پژوهش انجام شده در دانشگاه سنت جورج لندن بیان می کند ویرانی احساس برای شریک بازمانده زندگی مشکلات جدی را در سلامت او بر جای خواهد گذاشت و کمتر این افراد و اطرافیان شان به این نکته توجه دارند که ان ها نیاز به مراقبت های جدی دارویی و روانی و حمایت دارند.

بررسی های گسترده ای که در ضمن این تحقیق صورت گرفته حاکی از ان است که سوگ و غم منجر به ایجاد طیف وسیعی از پاسخ های نا مطلوب فیزیولوژیکی مانند لخته های خونی ،فشار خون ،تغییر در سطح هورمون استرس و کنترل ضربان قلب می شود.که همه این مسایل منجر به بروز سکته قلبی و مغزی خواهد شد.

پژوهشگران معتقدند اگر مردم از این نکات آگاهی داشته باشند و بدانند که هر فردی پس از اینکه در سوگ عزیز از دست رفته اش قرار گرفت در خطر قرار دارد و باید از او مراقبت کرده و او را مورد حمایت قرار دادآسیب ها کمتر خواهد شد . کاهش زمان خواب و اشتها از اثرات دیگر غم و سوگ است که به صورت فوری موجب وارد شدن آسیب به سیستم ایمنی و تشدیدبیماری های زمینه ای خواهد شد .
محققان در یافته اند این خطر 25 درصد بیشتر از مواقع عادی افراد را در خطر قرار می دهد . حمایت های عاطفی از سوی دوستان و خانواده بخش اعظمی از استرس ناشی از سوگ را کاهش خواهد داد . این حمایت ها باید در ماه اول پس از مرگ عزیزان بیشتر صورت گیرد.
دانشمندان طلاق را نیزدارای همین اثرات زیانبخش اعلام کرده و در لیست سندرم قلب شکسته قرار داده اند که حملات قلبی و مرگ را در پی دارد..
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد