سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 6 Jun 2023
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۴
کد مطلب: 22674
۰
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان :

علت جداسازی آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان

محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص دلایل جدایی آزمون استعدادهای درخشان با آزمون نمونه‌های دولتی اظهار داشت: هدف از تأسیس مدارس استعدادهای درخشان و آموزش و تربیت آن متفاوت از مدارس نمونه دولتی است.

وی ادامه داد: مدارس نمونه دولتی می‌خواهد تربیت دانش‌آموز مستعد مناطق محروم را داشته باشد و هدف آن استعدادیابی نیست در حالی که هدف مدارس استعدادهای درخشان، استعدادیابی‌ است.

نستوه افزود: در مدارس استعدادهای درخشان بعد از استعدادیابی، ایجاد یک محیط تربیتی خاص مد نظر است تا دانش‌آموزان مستعد در این محیط آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در 2، 3 سال گذشته با نظر وزیر وقت آموزش و پرورش، ادغام دو آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان صورت گرفته بود که وزیر جدید آموزش و پرورش تأکید کرد برابر با اهداف سازمان و اهداف تأسیسی این مدارس، آزمون باید طراحی شود.
نستوه گفت: بر این اساس آزمون جدا شد و طراحی سؤالات آزمون مدارس استعدادهای درخشان به صورت متمرکز توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

قلدری چیست و انواع آن کدامست ؟
انواع فوبیا و ترس‌هایی که باید درمان آن را جدی بگیرید
پسران بیشتر از دختران بیش فعال می‌شوند؟
مهارت‌های ده‌گانه برای غلبه بر خشونت علیه کودکان
تاثیر خیانت بر روی همسر وفادار چیست؟
چگونه به دام «فرسودگی تحصیلی» نیفتیم؟
احساساتی که نشان می‌دهد ضریب هوشی شما بالا است
چگونه مشاوره روانشناسی بگیریم ؟
چطوری در محل کار عذرخواهی کنیم؟
اختلالات شخصیت کلاستر B
نارسایی توجه /بیش فعالی اختلال رفتاری پیچده اما قابل مدیریت
کشف تاثیر استرس محل کار روی تایپ‌ کردن
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو