کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این جملات را به "خانم های باردار" نگویید

14 اسفند 1392 ساعت 23:57

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد احساسات و عواطف خانم‌ها در مرحله‌ای از زندگی‌شان بسیار حساس و آسیب پذیرتر از سایر دوران زندگی می‌شود که اطرافیان با مراقبت‌های رفتاری و پرهیز از گفتن کلماتی نسبت به سایر زمان‌ها باید از گفتن جملاتی به خانم‌ها جلوگیری کنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، به هم خوردن تناسب اندام و روبرو شدن با چاقی یکی از بزرگترین دغدغه‌های خانم‌ها در دوران بارداری به حساب می‌آید که هشدار و یا گوشزد و یا مسخره کردن دیگران سبب آزرده خاطر شدن آن‌ها می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهند، خانم‌ها در چنین مواقعی با تجویز دستور‌های شخصی به خود مانند محدود کردن غذاهای مورد نیاز برای جنین و یا کاهش حجم غذاهای خود بدون نظر پزشک سلامت خود و جنینشان را به خطر می‌اندازند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ترساندن و یا هشدار‌های پزشکی در مورد فقط نحوه جراحی و زایمان و ترسناک کردن تصویر زایمان سبب ایجاد دلهره و تپش قلب و اضطراب در خانم‌های باردار می‌شود که بهتر است اطرافیان از تعریف کردن تجربه‌هایشان در مورد سقط جنین و توصیه‌های نابجا جدا خودداری کنید، زیرا بیان این چنین حرف‌هایی تاثیر منفی روی روح و روان خانم‌های باردار خواهد گذاشت.
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، خانم‌های باردار باید از افراد منفی گرا و افرادی که توصیه‌های نابجا و شخصی می‌کنند، در این دوران دوری کنند و برای روح و روان خود بیشتر وقت بگذارند و آن را تقویت کنند.


کد مطلب: 22846

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22846/این-جملات-خانم-های-باردار-نگویید

میگنا
  https://www.migna.ir