جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۰:۴۴
کد مطلب: 23038
۱
قابل توجه خانم‌ها؛

آهن بخورید، "خوش اخلاق" باشید

آهن بخورید، "خوش اخلاق" باشید
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آهن اساسی ترین و ضروری ترین ماده حیاتی برای انسان‌ها به ویژه خانم‌هاست که مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهند مواد غذایی سرشار از آهن می‌توانند فعالیت‌ها و انرژی افراد را بهبود بخشد و این ماده حیاتی حتی روی خلق و خو، عواطف و احساسات نیز نقش دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند خانم‌هایی که از کم خونی رنج می‌برند، آهن موجود در بدنشان پایین است، عواطف و احساسات آن‌ها نیز با دیگران بسیار متفاوت است و رفتار‌های پرخاشگرانه و عصبانیت‌ها و بروز رفتار‌های نامناسب نیز در آن‌ها بیشتر است.
گفتنی است، خانم‌های که خواهان تناسب اندام هستند و یا از چاقی و یا لاغری بیش از حد می‌‌خواهند خلاص شوند و آرزو دارند به فرم مشخصی از تناسب اندام برسند، باید میزان زنیک، روی و آهن موجود در بدنشان را در حد مشخص و به میزان متعادلی برسانند.
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، همه‌ی افراد خصوصا خانم‌ها و افرادی که فعالیت زیادی دارند و افراد ریز جثه و کم توان باید روزانه در میان غذاهای مصرفی شان توجه ویژه‌ای به مصرف غذاهایی مانند حبوبات، مکمل‌های غذایی، تخم مرغ، کرفس، اسفناج و... داشته باشند.
میگنا: آهن به عنوان یک ماده غذایی ضروری، وظیفه حمل اکسیژن دربدن را به عهده دارد. آهن یکی از عوامل تشکیل‌دهنده آنزیم‌های متعدد در بدن است، فرم آهن ذخیره شده در بدن انسان به صورت “فریتین” و”هموسیداین”است که دربخش‌های گوناگون بدن انسان از جمله مغز استخوان، کبد و طحال وجود دارد.

کمبود شدید آهن در بدن سبب کم خونی، رنگ پریدگی و سلول‌های خونی با میزان غلظت هموگلوبین پایین می‌شود. این کمبود در زنان باردار، خطر تولد فرزندان نارس را افزایش داده و موجب تولد نوزادان کم وزن می‌شود. کمبود آهن در کودکان موجب کم هوشی و کاهش قدرت تمرکز می‌شود.
در برنامه غذایی روزانه ما دو نوع “آهن هم” haem و “غیر هم” non haem وجود دارد. آهن هم در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و جگر وجود دارد و آهن “غیرهم” در غذاهای گیاهی مثل غلات، حبوبات، سبزی ها، سویا، مغزها و انواع خشکبار یافت می‌شود که “آهن هم” از قابلیت جذب بالایی برخوردار است یعنی ۲۰ تا ۳۰ درصد آن جذب می‌شود ولی تنها ۳ تا ۸ درصد آهن “غیر هم” جذب بدن می‌شود.
با توجه به این موضوع، کارشناسان توصیه می‌کنند که آهن مورد نیاز بدن از منابع حیوانی مثل گوشت قرمز که منبع غنی از آهن است و قابلیت جذب آهن موجود در آن بالاست، تامین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...