شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۸:۱۵
کد مطلب: 23209
۰
افزایش اعتیاد در دانشگاه‌ها

اعلام آمار دانشجویان معتاد در کشور

جواد هروی در گفت و گو با پانا، درباره آمار ضد و نقیض منتشر شده از اعتیاد دانشجویان با بیان اینکه درصد مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان بسیار اندک است، اظهار داشت: اما همین درصد اندک نیز نگران کننده است و در واقع هشداری برای مسئولان امر به شمار می رود.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با بیان اینکه گسترش مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان تبعات منفی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در واقع برای جلوگیری از مصرف دانشجویان باید برنامه های جدی در دستور کار قرار بگیرد که این مساله عزم جدی مسئولان را می طلبد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید قبول کرد که شیوع مصرف مواد در میان برخی از دانشجویان وجود دارد، اما تنها نباید به آمار و ارقام اتکا کرد چرا که باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی را برای جلوگیری از این آسیب اجتماعی در نظر گرفت و دستگاه ‌های مربوطه باید موضوع مصرف مواد مخدر در میان جوانان دانشجو را به عنوان تهدید پرخطر در نظر بگیرند.

این نماینده مجلس درباره آمار تعداد دانشجویانی که مواد مخدر مصرف می کنند، افزود: متاسفانه آمار دقیقی از تعداد این دانشجویان وجود ندارد اما تا آنجایی که می دانیم، کمتر از دو درصد دانشجویان معتاد هستند که درصد بالایی نیست اما این معضل رو به افزایش است که باید آسیب شناسی شود.

هروی یادآور شد: البته در حال حاضر برنامه ای توسط وزارت علوم در دانشگاه جهت حفظ شادابی و نشاط محیط دانشگاهی برگار می شود که امید است این برنامه برای جلوگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد کارساز باشد.
وی همچنین با بیان اینکه میزان دانشجویان معتاد در مقایسه با افرادی که در جامعه دچار اعتیاد هستند اندک است، تصریح کرد: اما این مقدار اندک نیز باید از بین برود که در این رابطه باید مسئولان فرهنگی دانشگاه ‌ها اقدامات جدی را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی