جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ / ۲۱:۰۹
کد مطلب: 23256
۱
محض رضای خدا کلیک کن!

پولدار شدن از طریق وبلاگ نویسی

پولدار شدن از طریق وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی از شغل های پردرآمدی است که در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد و بسیاری هستند که از طریق آن امرار معاش می کنند. با هم نگاهی می اندازیم به راهکارهای معقول و غیرمعقولِ پولدار شدن از طریق وبلاگ نویسی!

از مهمانی شروع کنید!

وب سایت های زیادی روی وب وجود دارند که روزانه مطالبی را در موضوعات مختلف منتشر می کنند. از عکس های جدید الناز شاکردوست گرفته تا آخرین تکنولوژی های به کار رفته در موشک های بالستیک! به خوبی بگردید و وب سایتی را پیدا کنید که هم مخاطب زیادی دارد و هم به موضوع مورد علاقه شما نزدیکتر است. کافی است از آنها بخواهید که نوشته هایتان را به عنوان نویسنده مهمان منتشر کنند. مطمئنباشید که اگر وسواس خاصی روی مطالب نداشته باشند، این کار را خواهند کرد چرا که هر جمله ای که برایشان نوشته اید، به منزله مخاطب و درآمد بیشتر برای آنهاست.

بعد از مدتی، وقتی توانستید توانایی تان را در نوشتن به آنها ثابت کنید، تبدیل به نویسنده ای ثابت می شوید و بابت هر مطلب مبلغی را دریافت می کنید. در واقع این کمترین درآمدی است که یک وبلاگ نویس می تواند داشته باشد.

 

خودتان وارد بازی شوید

این روزها، دیگر راه انداختن یک وب سایت کار چندان سختی نیست. با چند روز مطالعه می توانید به راحتی یک وب سایت تر و تمیز برای خودتان داشته باشید. اگر هم این کار برایتان سخت است، افرادی هستند که حاضرند به شما کمک کنندو با هزینه کم وب سایتی برایتان طراحی کنند. البته بهتر است مطالعاتی در این زمینه داشته باشید تا سرتان کلاه نرود!

از حالا به بعد سختی کار را خواهید چشید. باید برای مدتی به صورت مرتب به نوشتنبپردازید. توصیه می کنم موضوع خاصی مثل آشپزی، موفقیت یا تکنولوژی رات انتخاب کنید و جنبه تخصصی تری به نوشته هایتان بدهید. بعد از مدتی مخاطب ثابت خود را پیدا می کنید و زمان چسباندن نان به تنور داغ فرا می رسد.

شرکت های تبلیغاتی بسیاری هستندکه مشتری فضای تبلیغاتی در وب سایت شما می شوند. البته باید به آنها ثابت کنید که نوشته های شما پرطرفدار هستندو سایتتان بازدید مناسبی دارد. از نمونه های موفق خارجی این کار مایک آرینگتوناست که از سال 2005 شروع به نوشتن درباره کسب و کارهای نوپای تکنولوژیک در وبلاگ تک کرانچ کرد. وبلاگ او به قدری معروف و محبوب شد که پس از پنج سال به قیمت 40 میلیون دلار به شرکت AOL فروخته شد. یادتان باشد که تبلیغات منبع درآمداصلی وب سایت های وب فارسی است. پس چرا شما از این موقعیت استفاده نکنید.

اینجاست که خلاقیت لازم تان می شود

خب، اینکه یک گوشه ای وب سایتی داشته باشیم که با نوشتن در آن پول دربیاوریم، فکر بدی نیست ولی این کار، انرژی و صبر زیادی می طلبد که همه قادر به انجام آن نیستند. پس باید کمی غده های خلاقیت خود را تحریک کنید و به راه های متفاوت استفاده از وب سایتتان فکر کنید تا به نتیجه های جالبتری برسید.

اگر گشت و گذاری در وبلاگستان خارجکی ها داشته باشید، کلی محتوای خلاقانه عایدتان می شود؛ نوشته ها، عکس ها و فیلم هایی که هر روز در وبلاگ های شخصی و گروهی منتشر می شوندو علاوه بر به رخ کشیدن ذوق و خلاقیت شان، آنها را به افرادی پولدار تبدیل می کنند.

کریس کویر یک وبلاگ در حوزه طراحی وب داشت و تکنیک های مختلف طراحی وب را در آن آموزش می داد. او بعد از مدتی وقتی وبلاگپ پرطرفدارتر شده بود، به خوانندگانش گفت که اگر 20 هزار دلار داشته باشدبه جای اینکه سر کار برود، می نشیند و سایت خود را دوباره طراحی می کند و نحوه طراحی آن را جزء به جزء می نویسد. جالب است بدانید که او بعد از این درخواست، به جای مبلغی که خواسته بود، 80 هزار دلار از طرف خوانندگانش دریافت کرد.

البته ماجرای راب راینهارت جالب تر است چرا که او صرفا یک وبلاگ نویس است و هیچ توانایی فنی دیگری در حوزه تکنولوژی ندارد، مگر ذهنی خلاق و انگیزه ای شدید برای کارهای عجیب. او در بین نوشته هایش ادعا کرد که نوشیدنی را اختراع کرده است که کالری مورد نیاز بدن را تامین می کند و هیچگونه چربی یا کلسترول اضافی ندارد و یک ماه است که به جای خوردن غذا، آن را می نوشد.

راب طی نوشته های بعدی اش ساختار شیمیایی نوشیدنی را شرح داد و فیلم هایی از نوشیدنی اش منتشر کرد. همین باعث شد هزاران لیوان سفارش دریافت کند و قول بدهد که در طول یک سال بعد آنها را ارسال خواهد کرد!

از این به بعدش را نخوانید

همیشه روی دیگر سکه هم هست. هر چند وبلاگستان موقعیت های شغلی زیادی را پدید می آورد و استعدادهای بسیاری را شکوفا می کند ولی برخی هستند که حاضرند برای کسب پول و توجه، بازی های کثیفی را اجرا کنند.

یکی از این کارها تلاش برای مدیریت و کنترل رسانه هاست. برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید، باید رایان هالیدی را بشناسید. او یک جوان بیست و چند ساله آمریکایی است که در 19 سالگی از دانشگاه اخراج شده است. رایان ادعا می کند که می تواند با استفاده از وبلاگ های کوچک هر خبری را به صدر اخبار رسانه های پرمخاطب جهان مانند CNN و NBC برساند.

او اخیرا جزییات فعالیت های چند ساله خود در زمینه شایعه پراکنی و دستکاری رسانه ای را در کتاب «باورم کن، من دروغ می گویم!» منتشر کرده است. طبق نوشته های این کتاب رایان معتقد است وبلاگ ها منبع اصلی خبرنگارهای رسانه های بزرگ برای پیدا کردن محتوا و اخبار هستند و کافی است بدانید کدام خبرنگار، در کجا به دنبال چه چیزی می گردد، سپس وبلاگی را که مطلب مورد نظرتان در آن نوشته شده است، جلوی چشم او قرار بدهید تا خبر به مراتب بالا انتقال پیدات کند.

این موضوع عجیب، پیچیده و به شدت خطرناک است. طبق مثال هایی که رایان در کتابش می زند، او چندین و چند بار این کار را برای فروش بیشتر یک محصول یا محض تفریح انجام داده است ولی هیچ وقت فکر نمی کرده که این موضوع می تواندبرای بقیه خطرات جانی داشته باشد. او در این باره می گوید: «سیستم به قدری آماده است که اطلاعات و اخبار غلط بدون اینکه کسی بخواهد آنها را مدیریت بکند هم می توانند پخش شوند. این هیولا می تواند خودش را تغذیه کند. این سیستم یک سیستم کاملا فاسد است که هر لحظه به فسادش افزوده می شود.»

آستین ها را بالا بزنید

بله، می دانم و می دانیدکه وضعیت وب فارسی وضعیت نابسامانی است ولی با همه این محدودیت ها این من وشما هستیم که باید آستین بالا بزنیم واز فرصت های آن برای پیشرفت و کسب درآمد به روشی صحیح استفاده کنیم. مطمئن باشید، در هر حیطه ای که فعالیت کنید، روی وب می توانید مخاطب جمع کنید و طرفدار داشته باشید. فقط کافی است شروع کنید و کمی خلاقیت به خرج بدهید.
 
چلچراغ
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.