جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ / ۲۲:۲۰
کد مطلب: 23263
۱
۴

اجرای بازنشستگی پیش از موعد کارمندان دولت بدون سنوات ارفاقی در سال 93

ایراندخت عطاریان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که صندوق بازنشستگی کشوری قانون بازنشستگی پیش از موعد کارمندان دولت بدون سنوات ارفاقی را طی شش سال گذشته برای کارکنان دولت اجرا کرده است، گفت: از سال 1387 تا پایان سال 1390 با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمامی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی که حداقل 25 سال سابقه خدمت قابل قبول برای آقایان یا 20 سال برای خانم‌ها داشتند، توانستند با حداکثر پنج سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

وی افزود: طی سه سال بیش از 127 هزار و 631 نفر از کارکنان دولت پس از موافقت دستگاه متبوع خود درخواست بازنشستگی پیش از موعد را ارائه کردند که پس از بررسی پرونده آنان در صندوق بازنشستگی کشوری و تایید درخواست کتبی آنان، این تعداد از کارکنان دولت با استفاده از قانون مذکور پیش از موعد بازنشسته شدند. به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، بیشترین درخواست در سال 1387 از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه شد. همچنین طی سال 1391 نیز 7303 نفر از کارکنان دولت بدون سنوات ارفاقی درخواست بازنشستگی پیش از موعد کردند.

عطاریان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با 103 هزار و 940 کارمند و پس از آن وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با 10 هزار و241 نفر، وزارت مسکن و شهرسازی با هزار و241 نفر بیشترین درخواست را برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد کرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که کارمندان بدون سنوات ارفاقی با 25 سال سابقه و دریافت 25 روز حقوق که پیش از موعد بازنشسته می‌شوند، چه میزان پاداش پایان خدمت خواهند گرفت، گفت: پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان به ازای هر سال خدمت (معادل یک ماه حقوق ) و در کل 25 ماه خواهد بود. همچنین بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی نیز در سال 1393می‌توانند بدون سنوات ارفاقی با 20 سال سابقه قابل قبول و با ارائه درخواست کتبی و موافقت دستگاه متبوع خود با 20 روز حقوق پیش از موعد بازنشسته شوند. ضمنا پاداش پایان خدمت این گروه از بانوان متقاضی بازنشستگی پیش از موعد نیز 20 ماه محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: این صندوق آمادگی دارد پس از دریافت درخواست کارکنان دولت مبنی بر استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در کوتاه‌ترین زمان پرونده مذکور را بررسی کرده و اقدامات لازم اداری را برای بازنشستگی فرد متقاضی (پس از طی مراحل قانونی) انجام دهد که بر اساس آخرین آمار ارائه شده تاکنون 140 هزار و 309 نفر از کارکنان دستگاههای دولتی توانسته‌اند پیش از موعد بازنشسته شوند.

وی دارا بودن سابقه قابل قبول خدمت به میزان حداقل 25 سال برای مردان و 20 سال برای زنان بدون لحاظ شرط سنی و همچنین درخواست کتبی متقاضیان بازنشستگی و اعلام موافقت دستگاه متبوع برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت را از جمله شرایطی دانست که کارکنان شاغل دستگاه‌های دولتی باید داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

من سال 92 بازنشست شدم هنوز پاداش نگرفتم کی پرداخت میشه
بهمن
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا" كارمندان ديپلم را بازنشسته كنيد
تا راه براي تحصيل كرده ها باز شود
س
Iran, Islamic Republic of
این چه قانونی است که می بایست سازمانهارامکلف کنند حقوق فردی با25سال سابقه رابمدت 5سال به بیمه هم حق بیمه وهم حقوق ومزایامشمول بیمه راپرداخت کنند حداقل حق بیمه رابگیریداین یعنی بازنشستگی بدون بازنشستگی
Iran, Islamic Republic of
چرا رتبه بندی شامل باز نشسته ها هم نمی شود که دیگر دنبال کار دیگر نروند
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا