پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۹
کد مطلب: 23269
۰

باکتری علاقه مند به کاکائو

به گزارش ایرنا از منابع خبری،میکروب های معده از جمله بیفید وباکتری از شکلات تغذیه و ماده مفید پلیفنولیک را آزاد می کنند.
دانشمندان معتقدند که افزودن میوه به شکلات می تواند فرآیند تخمیر را تسریع کند. دکتر جان فینلی و تیمش پودر کاکائو را آزمایش کردند اما می گویند کاکائو در شکلات جامد هم اثر مشابهی دارد. در همین حال موسسه ملی قلب، ریه و خون آمریکا طرحی برای آزمایش گسترده یک قرص شکلات برای بیماری قلبی دارد. یک شرکت شیوه ای انحصاری برای استخراج یک نوع ماده مفید به نام فلاوانول از کاکائو و تولید کپسولی با کمک آن به نام خود ثبت کرده است.
دکتر جوان میسون که هدایت این آزمایش را به عهده خواهد داشت می گوید مشکل این است که فلاوانول در بیشتر شکلات های موجود در بازار وجود ندارد. چون فلاوانول ها در طی فرآوری کاکائو از میان می رود. به گفته او هدف مطالعه این است که آیا فواید بهداشتی شکلات بدون شکر و چربی هم وجود دارد یا نه. البته کارشناسان در مورد مصرف زیاد شکلات هشدار می دهند.
کریستوفر الن از بنیاد قلب انگلیس می گوید که هرچند فلاوانول ها در شکلات تیره (یعنی با درصد بالاتر کاکائو) وجود دارند اما این بدان معنی نیست که هر وقت خواستیم شکلات بخوریم و فکر کنیم که برای قلبمان خوب است.
به گفته او فلاوانول ها اغلب درجریان تولید شکلات نابود می شوند و به علاوه مقدار زیادی چربی و شکر هم در شکلات وجود دارد. آقای الن می گوید که هرچند مصرف شکلات به عنوان تنقلات خوب است اما نباید زیاد مصرف شود.
کارشناسان می گویند مصرف زیاد شکر و چربی می تواند به چاقی مفرط و دیابت نوع دو منجر شود، شرایطی که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد. بنیاد قلب انگلیس توصیه می کند که یک رژیم غذایی از میوه و سبزیجات و فعالیت جسمی زیاد بهترین راه حفظ سلامت قلب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.