جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳ / ۰۰:۳۹
کد مطلب: 23316
۰

استفاده از مدل ریاضی قرن 19 برای کشف هواپیمای گمشده مالزی

به گزارش ایرنا از دیلی میل، شرکت خصوصی انگلیس به نام اینمارست با استفاده از یک پدیده موج که در قرن نوزدهم کشف شد به تجزیه و تحلیل هفت علامت که ماهواره این شرکت از پرواز شماره MH370 خطوط هواپیمایی مالزی گرفته بود، پرداخت و متوجه سرنوشت غم انگیز این هواپیما شد. این علائم راداری حتی پس از این که سایر سامانه های ارتباطی هواپیما قطع می شود هر ساعت بطور خودکار ساطع می شوند.

بدین ترتیب علائم راداری که از هواپیمای MH370 گرفته شده است نشان می دهد که این هواپیما پس از ناپدید شدن از صفحه پرواز از کوآلالامپور به پکن، ساعت ها در پرواز بوده است.
شرکت اینمارست از روی زمانی که طول کشیده تا این علائم به ماهواره متعلق به این شرکت برسد و زاویه ارتفاع توانست دو کمان را یکی در جنوب و دیگری در شمال برای این هواپیما مشخص کند. سپس دانشمندان اینمارست با استفاده از روشی که اثر داپلر خوانده می شود صداهای ضعیف را نیز شناسایی و مشخص کردند که این هواپیما در جنوب آب های اقیانوس هند سقوط کرده است. اثر داپلر نشان می دهد که چگونه یک موج بسته به حرکت ناظر که در این مورد ماهواره هست می تواند بطور مرتب تغییر کند.
شاخه بررسی سوانح هوایی انگلیس نیز در این تجزیه و تحلیل ها دخالت داشت. یافته های جدید نجیب رازاک نخست وزیر مالزی را بر آن داشت تا اعلام کرد بوینگ 777 که بیش از دو هفته گذشته ناپدید شده است در هزاران مایل به دور از این کشور در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است و همه سرنشینان ان کشته شده اند. مقامات مالزی روز سه شنبه رسما از دست دادن غم انگیز تمامی 239 نفر سرنشین هواپیمای شماره MH370 را اعلام کردند.

هواپیمای مالزی به خانواده ها وعده داده است که 5 هزار دلار به عنوان غرامت می پردازد. نخست وزیر مالزی شب گذشته در اخبار دلسرد کننده ای اعلام کرد که تمامی مسافرانی که سوار این هواپیما بودند کشته شدند و این هواپیما در آب های جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است. هنوز گروه های جست و جو به دنبال هر گونه نشانه ای از لاشه این هواپیما هستند. نخست وزیر مالزی گفت که شرکت انگلیسی اینمارست از یک روش تجزیه و تحلیلی استفاده کرده است که پیش از این هرگز در چنین بررسی هایی استفاده نشده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو