کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کودکان زیر پنج سال نباید این موادغذایی را بخورند!

12 فروردين 1393 ساعت 16:24

در سنین یک تا پنج سال سلیقه‌ها و عادات غذایی کودک شکل می‌گیرد. ایجاد عادات خوب غذایی به حفظ سلامت کودک و پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر کمک می‌کند.


پروانه کاظمی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: برنامه غذایی کودکان باید متنوع و حاوی 5 گروه غذای اصلی شامل: نان و غلات، میوه‌ها و سبزیجات، شیر و لبنیات،مغزها باشد.

وی افزود: همچنین می‌توان به منظور کاهش مصرف نمک از گذاشتن نمکدان در سفره خودداری شود و به جای نمک از چاشنی‌هایی نظیر: سبزیجات معطر تازه یا خشک شده برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک استفاده کرد. کاظمی تصریح کرد: از دادن انواع سس‌های چرب به کودکان باید خودداری شود.

همچنین می‌توان از سس‌های قرمز به جای سس‌های سفید استفاده کرد. این کارشناس ارشد تغذیه خاطرنشان کرد: کودکان باید از مصرف سوپ‌های آماده، سس‌ها و محصولات فرآیند شده مانند همبرگر، سوسیس و کالباس خودداری کنند.

همچنین کودکان نباید موادغذایی چرب و یا شور مانند شیرینی خامه‌ای، پفک، چیپس، چوب‌شور و سایر تنقلات کم ارزش غذایی خودداری شود.
کاظمی همچنین افزود: کودکان می‌توانند به جای مصرف چیپس و انواع پفک، از مغزهای بدون نمک، ماست کم‌چرب، ذرت بدون نمک و سبزیجات خام استفاده شود.


کد مطلب: 23458

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23458/کودکان-زیر-پنج-سال-نباید-این-موادغذایی-بخورند

میگنا
  https://www.migna.ir