کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر "روابط اجتماعی پایینی" دارید بخوانید

14 فروردين 1393 ساعت 15:48

افراد می‌توانند با صحبت کردن در مورد مسائل عادی و روزمره زندگی مانند صحبت در مورد آب و هوا به بهتر شدن روابط اجتماعی خود کمک کنند.


فاطمه منفرد پویا روانشناس شخصیتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: از عواملی که باعث می‌شود تا شخص اجتماعی‌تر باشد وجود مهارت‌های خاص در فرد است.
وی ادامه داد: برای مثال کسی که می‌خواهد اجتماعی باشد اما اطلاعاتش به روز نیست و اطلاعات خاص ندارد زمانی که در جمعی قرار می‌گیرد افراد حاضر در آن جمع در مورد موضوع خاصی صحبت می‌کنند اما وی هیچ صحبتی ندارد انجام دهد و علتش عدم اطلاعات است. پس اولین مهارت داشتن اطلاعات در زمینه‌های خاص است.
وی اظهار داشت: دومین مهارت، رفتارهای غیر کلامی است. طریقه نشستن، طریقه رفتار و محبت کردن و طرز دست روی دست گذاشتن که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین گوینده یکسره نباشد و شنونده یکسره هم نباشد یعنی گوش دادن فعالانه و در پی آن پاسخ دادن است. مسئله بعدی این است که بیشتر شانس‌های زندگی انسان در اثر ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی از دست می‌روند زمان که شخص در برخوردهای مختلف با اشخاص مختلف قرار می‌گیرد هر کدام یک سکوی پرتاب برای موفقیت بعدی هستند و کسی که خود را در معرض این عوامل قرار ندهد در حقیقت در ارتباطات اجتماعی، زیاد قرار نگیرد، دیده نمی‌شود.

وی گفت: افراد برای بهتر شدن روابط اجتماعی می‌توانند در مورد مسائلی عادی یا سیاسی روز صحبت کنند مثل صحبت کردن در مورد آب و هوا که این راه راحت‌ترین راه برای باز کردن سر مکالمه با دیگران می‌تواند باشد. شخص با افرادی که ارتباط برقرار می‌کند شایداز قبل آشنا نبوده و با صمیمیت خاصی نمی‌تواند برخوردکند و نوع ارتباط او می‌تواند اولین ارتباط و آغازگر باشد که بعد از آن صمیمی می‌شود اما این صمیمیت همیشگی نیست.
وی در پایان گفت: مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف مانند مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ابراز وجود، اعتماد به نفس و کنترل خشم که این مهارت‌ها می‌توانند منجر به سالم شدن ارتباطات شوند.


کد مطلب: 23495

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23495/اگر-روابط-اجتماعی-پایینی-دارید-بخوانید

میگنا
  https://www.migna.ir