شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ / ۲۳:۲۰
کد مطلب: 23503
۲
۹

چشم «شوخان» توسط وزیر بهداشت جراحی شد+عکس

چشم «شوخان» توسط وزیر بهداشت جراحی شد+عکس
حسین احمدی نیاز وکیل خانواده این کودک نابینا شده گفت: عمل جراحی چشم چپ شوخان از ساعت 11 صبح امروز در بیمارستان نور تهران آغاز شده و بیش از پنج ساعت به طول انجامیده است.

وی افزود: براساس اعلام دکتر زارعی مشاور وزیر بهداشت، این عمل جراحی از تخصصی ترین عمل های جراحی در جهان است و طی آن در چشم چپ شوخان پیوند قرنیه و کاشت سلول های بنیادی انجام شده است.

این وکیل دادگستری از احساس مسئولیت سید حسن هاشمی وزیر بهداشت که در راس تیم متخصصان، مسئولیت جراحی چشم های شوخان را پذیرفته، قدردانی کرد.
در سال 92، با رسانه ای شدن نابینایی کودکی به نام شوخان براثر تزریق پنی سیلین گفته شد که وزیر بهداشت اعلام کرده که چشم های این کودک را جراحی خواهد کرد.
این کودک پنج شنبه 15 اسفند 92 توسط وزیر بهداشت معاینه و در بیمارستان نور بستری شد. / ایسنا

-
نور به چشم شوخان برمی‌گردد
راست گفته‌اند که در ناامیدی بسی امید است، درست گفته‌اند که پایان شب سیه سپید است.
حال و روز این روزهای شوخان مصداق تابیدن نور امید به زندگی است. شوخان حالا دیگر آن دختر نابینا و ناامید دو ماه پیش نیست، حالا پایان شب سیاه شوخان سفید است.
پدر شوخان می خندد، از ته دل، صدایش از پشت تلفن پر از شادی است. در بیمارستان چشم پزشکی نور است که با هم حرف می زنیم. خوشحالی اش از بابت حال خوش شوخان است، او که روز جمعه بیمار مخصوص وزیر بهداشت بود و چشم هایش را به پزشکی سپرد که دست کمتر کودکی به او می رسد.

وزیر بهداشت جمعه به قولش عمل کرد، او شوخان را در بیمارستان نور تهران که خودش سهامدار اصلی و رییس آن است، پذیرفت. بیمارستان نور آنقدر مجهز و مجلل است که بیشتر به هتل می ماند تا بیمارستان.
شوخان شاید فکرش را هم نمی کرد که وزیر بهداشت، مرد شماره یک بهداشت و درمان کشور او را معاینه کند، ولی وزیر این کار را کرد.
پدر شوخان صدایش می لرزد و با بغضی از خوشی می گوید «وزیر، شوخان را خیلی تحویل گرفت و از این که مشغله هایش اجازه نداد زودتر دخترک را معاینه کند، عذر خواست.»
شوخان دو سال است دنیا را میان تصاویر محو و مبهم جستجو می کند، چون حساسیتش به داروی پنی سیلین بینایی چشم هایش را از او گرفت. از آن روز تا جمعه ای که گذشت زندگی شوخان پر از درد و رنج بود، پر از ناامیدی، بلاتکلیفی، پر از آینده ای تاریک، اما حالا روزهای خوش شوخان در راه است.
وزیر به او گفته که چشم هایش درمان می شود، به او گفته اگر پیوند قرنیه بشود و سلول های بنیادین در چشم هایش کاشته شود، چشم های شوخان به جمال دنیا روشن خواهد شد و چه بهتر از این برای دختری که تا هفته قبل دنیایی مملو از سیاهی برای خود نقاشی می کرد./جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شهروند
با عرض ادب و احترام خدمت شما و سایت بسیار خوب و علمی تان و جناب آقای دکتر هاشمی
بنده با خواندن مطلب فوق واقعا این کلام حضرت امیر (ع) در مورد علم و زکات آن در ذهنم متبادر شد که زکات العلم نشره و درود بی پایان بر ایشان و کسانی که در این حوزه فعالیت بشردوستانه دارند و جای بسی تبریک و تحسین است که از جناب آقای دکتر هاشمی و اشخاص همسان ایشان بجا آورد که به نوعی مایه افتخار ایران می باشند .
سلام.پدر من چشم هایش را بر اثر سوختگی از دست داده.آیا راهی برای درمان وجود دارد.با تشکر.
dooste aziz a bale . bastegy be datrajeye sokhtegy dareh
ناشناس
واقعا آقای دکتر دستتان درد نکنه.
حسینی
خواهرمن قوزقرنیه داره خیلی ام پیشرفته است ولی چون پدرم کارگرخدماته ما پول نداریم که عملش کنیم به خاطرهمین موضوع خواهرم نمی تونه مثل قبل درس بخونه خواهش میکنم کمکمون کنیدخسته شدم ازبس شرمندگی پدرم رنج خواهرم وگریه های مادرم ودیدم.
م-ک
Iran, Islamic Republic of
آیا باداشتن قوزقرنیه میتوان عمل لازیک یا لیزیک انجام داد تا دیگر لازم به عینک نباشد ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این کار وزیر بهداشت بزرگی این شخص را نشان می دهد
یونس
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای حسینی برای خواهرتان به بیمارستان فارابی تهران بروید هزینه ها در این بیمارستان بسیار پایین است و کارشان خوب من خودم چشمهایم را در این بیمارستان عمل کرده ام و خوب شدم شما هم بروید.
شیرکو الیاسی
Romania
سلام آقای دکتر.من یه بردار دارم تقریبا نزدیک به 8ماه چشماش نمیبینه البته در اثر ضربه به پیشونیش این اتفاق افتاد.پیش چند دکتر که رفتیم میگن عصب چشماش کش خورده وهمشونم شما رو معرفی میکنند ما هم هرکاری کردیم نتونستیم زیارتتون کنیم ما ازتون خواهش داریم برای ما یه نوبت بذارین تا بیاییم خدمتتون تا انشالا خدا شمارو برای ما واسط کرده باشه و برادرم به لطف تجربیات و بزرگی شما از این دنیای تاریک خلاص بشه و دنیا روشنایی رو ببینه .ازتون خواهش داریم برامون یا ایمیل بذارین یا تماس بگیرین
الیاسی
sherko.elyasi@gmail.com
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید