شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۸
کد مطلب: 23545
۰

«بوی موفقیت» زنان و مردان شناسایی شد

«بوی موفقیت» زنان و مردان شناسایی شد
به گزارش ایسنا، گروهی از 200 فرد دارای بینی‌های بسیار حساس به بوییدن 100 بوی مختلف از ملافه کثیف کهنه، ادرار و لاک ناخن گرفته تا اسطوخودوس تازه و نخ دندان آبنباتی و همچنین عطرهای گران پرداختند تا ارتباط آنها را با تاجران موفق بررسی کنند.

جالب اینجاست که گرانترین عطرها در برابر نعناع هندی که بوی مشهور همراه با چوبهای معابد چینی است، هیچ امتیازی نداشتند و مردان و زنان مشهور و موفق بیشتر این رایحه را با خود داشتند. اگرچه این بو به تنهایی کافی نبوده و پژوهش واحد بازاریابی علوم بویایی شرکت ارتباطات کرستون نشان داد که ترکیب بوها برای زنان و مردان متفاوت است.

مردانی که می‌خواهند بوی موفقیت از آنها به مشام برسد به عطری نیاز دارند که ترکیبی از نعناع هندی با بوهای مشابه سنگین تند مانند چوب صندل و فلفل سیاه تند باشد. این درحالیست که موفقیت در زنان واقعا بوی شیرینی دارد چرا که نعنای هندی بخوبی با بوی گلها، میوه‌های استوایی و رایحه‌های شیرین ترکیب می‌شود.

این پژوهش رایحه‌های مداد، قطران زغال سنگ، چرم و چوب سدر و همچنین بوهای دارویی را به عنوان مواد عطری که کمترین حد الهام‌بخشی برای موفقیت را دارند، شناسایی کرده است. محققان بر این باورند که شرکتهای عطرسازی می‌توانند از این دانش که کدام رایحه‌ها بیشترین ارتباط را با افراد موفق دارند، برای موفقیت در زمینه بازاریابی چند حسی استفاده کنند.
به ادعای شرکت کرستون، این اولین بار است که «بوی موفقیت» بطور واضح شناسایی و در بسته‌بندی قرار گرفته است اما استفاده از بو برای الهام بخشیدن موفقیت فروش چیز جدیدی نیست. طی سالیان متمادی، صاحب‌خانه‌ها از بوی نان تازه و قهوه تازه‌دم برای ایجاد علاقمندی در خریداران بالقوه ملکشان استفاده کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.