کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان بیش از 80 درصد کودکان سرطانی در کشور

18 فروردين 1393 ساعت 9:30

ایران در زمینه تشخیص و درمان سرطان کودکان، پا به پای کشورهای دیگر پیش می‌رود و حدود 87 درصد کودکان مبتلا به این بیماری خطرناک در کشور با موفقیت درمان می‌شوند.


دکتر آزاده کیومرثی فوق تخصصی آنکولوژی اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شایع‌ترین سرطان در میان کودکان کشور ما، اول سرطان خون و غدد لنفاوی و بعد سرطان مغز است.
وی با بیان اینکه 87 درصد کودکان مبتلا به سرطان در کشور درمان می‌شوند، گفت: در کشور ما همه روش‌های درمانی سرطان وجود دارد و انواع سرطان‌ها در بیمارستان‌های ما قابل درمان هستند. کیومرثی افزود: علت سرطان به طور کامل مشخص نشده اما، ژنتیک و عوامل محیطی در شیوع و پیشرفت آنها دخیل هستند.

وی ادامه داد: بعضی از سرطان‌ها مثل سرطان خون در پسرها به دلایل ژنتیکی، شیوع بیشتری دارند. وی آمار مرگ و میر کودکان ناشی از سرطان را 20 درصد دانست و گفت: سرطان‌ها در کودکان از بدو تولد تا 16 سالگی ظاهر می‌شوند، اما اوج شیوع آنها در سنین دو تا پنج سال است.
وی در پایان گفت: خونریزی مکرر از بینی، خستگی بیش از حد، رنگ پریدگی، تبی که کنترل نشود و توده‌های شکمی از علائمی هستند که بیماری سرطان در کودکان را هشدار می‌دهند.


کد مطلب: 23618

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23618/درمان-بیش-80-درصد-کودکان-سرطانی-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir