پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ / ۲۱:۴۲
کد مطلب: 23634
۰

حقوق‌زن‌ جزء‌ درآمد‌ سرپرست‌ خانوار‌ است؟!

احتساب حقوق زن به مجموع درآمدها در حالی است که در شرع مقدس و قوانین حقوقی و قضائی کشور آمده است که درآمد زن متعلق به خودش است و شوهر نمی‌تواند به حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد.

به گزارش 598، روز گذشته نرگس نجفی مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه ها درخصوص معیارهای مشمولان دریافت یارانه بیان داشت: پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار خواهد بود و مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده های بانکی و درآمد از محل خانه ای که اجاره داده می شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد محاسبه می شود. این نحوه محاسبه درآمد خانوار و احتساب حقوق زن به مجموع درآمدها در حالی است که در شرع مقدس و قوانین حقوقی و قضائی کشور آمده است که درآمد زن متعلق به خودش می باشد و شوهر نمی‌تواند به حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد.

همچنین در استفتائات همه مراجع معظم دربارة مسائل مستحدثه این چنین بیان شده است:
در مورد زنانی که مشغول کار هستند، اگر با اجازه‌‌ی شوهر باشد شوهر در این صورت نمی‌تواند که در مورد حقوق زنش چشم داشتی داشته باشد چون مال خود زن است و مرد خودش به او اذن داده که کار کند. و مرد در مورد حقوق و درآمد او هیچ حقی ندارد و وظیفه‌ی خود اوست که مخارج خانواده را پرداخت نماید مگر اینکه زن با رضایت خود مقداری از حقوق خود را برای کمک به هزینه‌ی زندگی مشترک به همسرش اختصاص دهد ولی این امر برای زن واجب نیست. حال این سوال مطرح می گردد که دولت محترم بر اساس کدام یک از موازین شرعی و قانونی حقوق همسر را متعلق به درآمد شوهر[سرپرست خانوار] محاسبه می کند و آن را جزء درآمد خانوار می داند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!