پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۲۱:۴۲
کد مطلب: 2371
۰

تغییر رویه دانشگاه تهران در پذیرش دانشجوی دکتری

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ارتباط با آخرین تغییرات در پذیرش دانشجوی دکتری 90 در این دانشگاه، گفت: دانشگاه تهران برای پذیرش نهایی دانشجوی دکتری پس از آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش آزمون کتبی برگزار نمی کند.
سیدمهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر، درارتباط با نحوه پذیرش دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه تهران تنها به بیان یک جمله بسنده کرد و اظهار داشت: پذیرش دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه تهران از طریق آزمون کتبی درون دانشگاهی صورت نمی گیرد.
 
وی تاکید کرد: با این حال هنوز تکلیف پذیرش نهایی به طور مشخص معلوم نیست.
 
به گزارش خبرنگار مهر، معاون آموزشی دانشگاه تهران درحالی این خبر را اعلام کرد که پیش از این در گفتگو با مهر، در ارتباط با برگزاری آزمون کتبی درون دانشگاهی برای داطلبان دوره دکتری 90 تاکید کرده بود: دانشگاه تهران در شیوه پذیرش نهایی علاوه بر مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، آزمون کتبی را در برخی رشته ها برگزار می کند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگوی پیشین خود در ارتباط با دلایل برگزاری این آزمون گفت: در یکسری از دانشکده ها از جمله علوم انسانی و هنر بخشی از این ارزیابی از طریق آزمون کتبی است، زیرا در آزمون سازمان سنجش آموخته های عمومی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد و تواناییهای عمومی از جمله زبان و یک یا دو درس لحاظ می شود. وی افزود: بنابراین گروههای آموزشی دانشگاه کماکان این نظر را دارند که بین متقاضیان مختلف باید معیاری باشد تا به لحاظ علمی بتوان تفاوتها را احصا و افراد شایسته تری را انتخاب کرد. فرهاد رهبر-رئیس دانشگاه تهران نیز پیش از این به مهر گفته بود: ترجیح می دهیم برای پذیرش دانشجوی دکتری در برخی دانشکده ها علاوه بر آزمون متمرکز سازمان سنجش، آزمون کتبی درون دانشگاهی نیز برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.