کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشکلات دندانی همیشه با درد همراه نیست!

22 فروردين 1393 ساعت 12:49

همیشه برای همه‌ی افراد مشکل دندانی همراه با درد نخواهد بود و ممکن است بعضی مواقع دندان دچار پوسیدگی باشد ولی هیچ دردی ظاهر نشود.


 دکتر عبدالحمید ظفرمند دندان‌پزشک کودکان و متخصص ارتودنسی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در خصوص حساسیت دندانی گفت: 2 نوع حساسیت دندانی است که خود در 3 مرحله دارای شرایط متفاوتی است.

وی اظهار داشت: در مراحل اول اعلام ناراحتی دندان نسبت به شیرینی‌جات در زمان وقوع پوسیدگی است.در مرحله دوم زمانی که پوسیدگی عمیق‌تر می‌شود و به عمق مینای دندان می‌رسد که در آن‌صورت نسبت به بسیاری از غذاها و سرد و گرم شدن ممکن است با ناراحتی در دندان مواجه شویم و مرحله سوم که جدی‌تر است زمانی که پوسیدگی دندان از مینای دندان گذشته و به عصب رسیده که با برخورد مواد غذایی با آن قسمت برای فرد ناراحتی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه گفت: همیشه برای همه‌ی افراد مشکل دندانی همراه با درد نخواهد بود و ممکن است بعضی مواقع دندان دچار پوسیدگی باشد ولی هیچ دردی ظاهر نشود.
وی در پایان گفت: گروه دوم حساسیت‌هایی است که در سطح ریشه دندان اتفاق می‌افتد که این گروه حساسیت مربوط به زمانی‌ است که ریشه‌ی دندان که دارای یک میزان پاسخگویی بالاتری نسبت به مینای دندان است. از پوشش استخوانی و لثه‌ای محروم بماند و در صورتی‌که پوشش لثه‌ای و استخوان فک روی ریشه‌ی دندان نباشد باعث می‌شود که دندان نسبت به همه نوع مواد غذایی به ویژه سرد و گرم حساس شود.


کد مطلب: 23729

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23729/مشکلات-دندانی-همیشه-درد-همراه-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir