جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۸:۵۹
کد مطلب: 2384
۰
۲

نحوه پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دکتری دانشگاه تهران

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در ارتباط با وضعیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه تهران تنها بر اساس آیین نامه وزارت علوم و اختیار دانشکده های دانشگاه صورت می گیرد.
سیدمهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر، اضافه کرد: بر اساس آیین نامه وزارت علوم، پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه تهران در سه مرحله و بر اساس ظرفیت دانشکده ها انجام می شود.
 
وی افزود: در مرحله نخست، تشکیل پرونده به منظور تعیین گروه انجام می شود که می تواند از طریق مصاحبه علمی نیز صورت پذیرد. در مرحله دوم اگر گروه در مصاحبه علمی داوطلب را پذیرفت، شورای آموزشی دانشکده ذیربط می بایست پذیرش را تایید کند که البته می تواند به هر دلیلی با این پذیرش موافقت نکند.
 
به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران، در مرحله سوم پذیرش دانشجوی استعداد درخشان دکتری لازم است معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دو مرحله پیشین را تایید کند.
 
وی تاکید کرد: داوطلب بعد از طی این مرحله به عنوان دانشجوی استعداد درخشان معرفی می شود.
 
قمصری در ارتباط با ظرفیت پذیرش دانشجویان نمونه دکتری، تاکید کرد: از گروه های آموزشی خواسته می شود تا ظرفیت اصلی و مازاد آن را اعلام کنند. حال ممکن است یک گروه تنها متقاضی ظرفیت سه نفر از این دانشجویان باشد و یک گروه دیگر ظرفیت را صفر اعلام کند برخی دانشکده ها تنها یک مربی یا استعداد درخشان جذب می کنند.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه اختیار جذب دانشجویان به گروه ها، ظرفیت و پتانسیلی که برای جذب دانشجوی دکتری دارند، مربوط می شود خاطرنشان کرد: با این حال، معدل کارشناسی ارشد تنها کف پذیرش این گروه برای تشکیل پرونده است. ظرفیت پذیرش دانشجوی استعداد درخشان دکتری در دانشگاه یزد
رئیس دانشگاه یزد از پذیرش حداقل 16 دانشجوی استعداد درخشان دکتری 90 در 16 گرایش دکتری تخصصی خبر داد.
سیدعلی محمد میرمحمدی میبدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پذیرش دانشجوی استعداد درخشان دکتری در سال 90، گفت: طبق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دوره دکتری 90 در این دانشگاه صورت می گیرد. وی افزود: در دانشگاه یزد 16 گرایش در مقطع دکتری ارائه می شود که حداقل یک دانشجوی استعداد درخشان دوره دکتری می تواند در این گرایشها تحصیل کند. رئیس دانشگاه یزد در ارتباط با ظرفیت دانشجویان دکتری در سال 89 گفت: هم اکنون 160 دانشجوی دکتری در این 16 گرایش مشغول به تحصیل هستند که بر اساس آیین نامه وزارت علوم مازاد بر این ظرفیت می توان نسبت به جذب دانشجوی استعداد درخشان اقدام کرد. وی افزود: پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه یزد بدون کنکور بر اساس شرط معدل و بررسی سوابق داوطلب صورت می گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نرگس زمانی
Iran, Islamic Republic of
معدل بالای 17.50 و 5مقاله علمی-بژوهشی فارق التحصیل علوم و تحقیقات در استداد درخشان قرار میگیرم؟؟؟؟؟؟؟
طوبی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. به نظر من کسی که ازطریق استعداد درخشان کارشناسی ارشد خونده نباید بذارن دکتری هم از طریق استعداد بره این ضایع کردن حق دیگرانه... من از شما خواهشمندم رسیدگی کنید کسی که چند صدم معدلش از دیگری اون هم درسای عمومی بالاتره نخبه محسوب نمیشه .
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن