کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام نتایج دوره‌های مجازی کنکور ارشد در هفته آینده

14 اسفند 1389 ساعت 19:57


معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد90 از اعلام نتایج رشته های مجازی این آزمون خبر داد و گفت: نتایج پذیرش در این رشته ها هفته آینده اعلام می شود.
ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 90 می توانستند علاقمندی خود را برای پذیرش در دوره های مجازی اعلام کنند، پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت این دوره ها در هفته آینده معرفی می شوند. وی یادآور شد: پذیرش دوره‌های مجازی در 7 دانشگاه‌ و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 90 - 89 در آزمون کارشناسی ارشد سال 90 انجام می شود آموزش‌ در دوره‌های مجازی به صورت الکترونیکی است. به گزارش مهر، ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای دوره های مجازی سه هزار و 450 نفر در 44 کد رشته اعلام شد. 870 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 90 شرکت کردند و آزمون نیز در روزهای 27، 28 و 29 بهمن ماه در 40 شهر مختلف کشور، 142 کد رشته امتحانی و 115 حوزه امتحانی برگزار شد.
 
لغو پذیرش دانشجو در دوره ارشد مجازی دانشگاه تهران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران طی اطلاعیه ای برخلاف اعلام قبلی از عدم پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد آموزش های الکترونیکی (مجازی) این دانشگاه به علت به حد نصاب نرسیدن ظرفیت ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرغم آنکه دانشگاه تهران از مدتها پیش اقدام به انتشار فراخوان ثبت نام در سومین آزمون کارشناسی ارشد آموزش های الکترونیکی(مجازی) کرده بود، اما به تازگی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: "به دلیل عدم احراز حد نصاب لازم توسط داوطلبان برای ورود به مرحله دوم و همچنین به دلیل به حد نصاب نرسیدن ظرفیتها برای تشکیل کلاسهای درسی در دانشکده های مدیریت، کارافرینی، محیط زیست و تربیت بدنی و علوم ورزشی، در این رشته ها دانشجو پذیرش نخواهد شد."
 
آزمون مجازی کارشناسی ارشد رشته های حقوق خصوصی و فلسفه، حقوق جزا و جرم شناسی، مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی و دولتی دانشگاه تهران تنها در پردیس قم و طی روزهای 17، 18 و 19 اسفندماه برگزار می شود.
 
سیدمهدی قمصری - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در ارتباط با جزئیات پذیرش این آزمون پیش از این گفته بود: با آنکه سازمان سنجش آزمونهای مجازی را از امسال به صورت سراسری برگزار می کند اما بر اساس مجوزی که دانشگاه تهران از وزارت علوم برای جذب دانشجو در نیمسال دوم کسب کرده است این آزمون بار دیگر به صورت جداگانه در دانشگاه تهران برگزار می شود.
 
به گفته قمصری، پذیرش دانشجو در دوره‌های الکترونیکی بر اساس امتیاز نهایی داوطلب که شامل امتیاز حاصل از آزمون کتبی (50 درصد)، سوابق پژوهشی و اجرایی (30 درصد)، معدل مقطع کارشناسی (20 درصد) و مشروط به احراز کسب 25 نمره از 50 نمره آزمون کتبی صورت خواهد گرفت.
 
همچنین داوطلبان دو برابر ظرفیت پذیرش در هر رشته دعوت به مصاحبه خواهند شد و اسامی پذیرفته شدگان نهایی پس از مرحله مصاحبه از طریق سایت دانشگاه تهران اعلام می‌شود.


کد مطلب: 2400

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/2400/اعلام-نتایج-دوره-های-مجازی-کنکور-ارشد-هفته-آینده

میگنا
  https://www.migna.ir