جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۲۲:۴۲
کد مطلب: 24004
۰

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کشور

مهر: قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کشور طی 9 ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت:در این مدت واقعه ازدواج 8.9 درصد کاهش یافته است.

فریدون انصاری با اشاره به برخی آمار ثبت احوال در 9 ماهه سال گذشته اظهار داشت: همچنین واقعه طلاق 3.9 درصد در 9 ماهه سال 92 نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش یافته است. وی عنوان کرد: میانگین سن ازدواج در کشور نیز در بین مردان 28 سال و در زنان 23.5 سال است.

انصاری بیان داشت: در 9 ماهه سال گذشته واقعه ولادت 3.5 درصد در کشور افزایش یافته است. قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: همچنین میزان واقعه وفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.2 درصد افزایش یافته است. وی در خصوص بیشترین فروانی نامها در کشور گفت: امیرعلی، امیر حسین و ابوالفضل بیشترین فراوانی نامها در کشور را دارند.

انصاری بیان کرد: همچنین نامهای فاطمه، زهرا و نازنین زهرا بیشترین فراوانی را در بین زنان در کشور دارند. بیشترین فامیلی در کشور محمدی است وی تصریح کرد: نام خانوادگی های محمدی با 750 هزار، حسینی با 500 هزار و احمدی با 470 عنوان بیشترین فراوانی را در کشور دارند.

انصاری مهاجرت را یکی از ماموریتهای جدید این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: به دنبال این هستیم که افرادی که مهاجرت درون شهری یابرون شهری دارند، کدپستی جدید خود را به ثبت احوال اعلام کنند. قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور میزان جعیت کنونی کشور را حدود 77.5 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: از این میزان 677 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد است که 89صدم درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

وی همچنین مکانیزه کردن اسناد هویتی را نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم از جمله فیبر نوری دانست و گفت: این زیر ساخت هنوز در برخی از شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد مهیا نشده است.
انصاری همچنین یادآور شد: اگر کارتهای ملی هوشمند به خوبی اجرا شوند، ایران جزء معدود کشورهایی خواهد بود که بر ظرفیت داخلی خود تکیه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين