کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدئین به رغم خطرات آن هنوز به کودکان داده می شود

2 ارديبهشت 1393 ساعت 18:12

مطالعات انجام شده نشان می دهد که به رغم خطراتی که مصرف کدئین برای کودکان به همراه دارد هنوز این دارو در اورژانس بیمارستان ها به دلیل خواص آرام بخشی و ضد درد بودن آن به کودکان داده می شود.


به گزارش ایرنا از یونایتدپرس، کدئین که معمولا به عنوان داروی سرکوب کننده سرفه به بزرگسالان داده می شود برای مصرف کودکان توصیه نمی شود زیرا بدن کودکان در حال رشد است و نمی تواند این دارو را به خوبی پردازش کند و باعث می شود که این دارو برخی اوقات بی اثر و زمانی نیز سمی شود. برای درصد کمی از کودکان کدئین می تواند عملکرد بدن آنها را به میزان خطرناکی کاهش دهد.

دکتر سونیتا کاسیر از بیمارستان اطفال بینوف در سن فرانسیسکو که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت می گوید: به رغم مدارک محکمی که علیه استفاده از کدئین در کودکان وجود دارد این دارو هر سال به شمار زیادی از کودکان داده می شود.

در این مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو در کالیفرنیا با بررسی اطلاعاتی که توسط مرکز ملی آمار سلامتی جمع شده بود، متوجه شدند که در سال 2010 میزان کدئین توصیه شده به کودکان 2.9 درصد بوده این درحالی است که در سال 2000 میزان مصرف 3.7 درصد بوده است.
کاسیر و همکارانش می گویند: این میزان مصرف هنوز بالا است زیرا کدئین فواد کمی و خطرات زیادی برای کودکان به همراه دارد.
این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است.


کد مطلب: 24037

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24037/کدئین-رغم-خطرات-هنوز-کودکان-داده-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir