سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۷:۰۹
کد مطلب: 24114
۰

میان وعده ناسالم عامل مهم چاقی

دبیر علمی نخستین همایش ملی میان وعده های غذایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: مصرف میان وعده های غذایی از بروز پدیده چاقی در افراد جلوگیری می کند.

دکتر ˈالناز میلانیˈ افزود:مصرف میان وعده های غذایی از گرسنگی طولانی و مصرف زیاد موادغذایی در وعده های اصلی جلوگیری می کند که عاملی در کنترل وزن و جلوگیری از افزایش آن است.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: مصرف میان وعده ها، تنظیم قند خون و ثبات آن در کاهش بیماری های قلبی و عروقی هم تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

وی ادامه داد: تولید میان وعده های سالم و فرهنگ مصرف صحیح آن از موضوعات مورد چالش در سال های اخیر بوده و با توجه به تنوع طلبی مصرف کنندگان رقابت بسیاری برای عرضه فرآورده های غذایی نوین، سالم و منحصر به فرد در بین تولید کنندگان وجود دارد.

میلانی گفت: رواج برخی میان وعده های ناسالم که از ویژگی های آن نمک و چربی زیاد می باشد به دغدغه اساسی برای متخصصان تغذیه و خانواده ها تبدیل شده است.

وی افزود: این در حالی است که میان وعده های بسیار سالم و دارای ارزش زیاد غذایی در فرهنگ و تاریخ خود داریم که از جمله آن می توان به انواع آجیل، خشکبار و برگه های میوه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: تغذیه در حفظ سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی افراد نقش موثری دارد و توجه به ارزش غذایی میان وعده ها و غنی سازی آن ها از جمله رویکردهای مهم علم و صنعت محسوب می شود. به گفته وی، میان وعده های غذایی شامل میوه های تازه و محصولات فرآوری شده از قبیل فرآورده های لبنی و اکسترود شده ، صنایع پخت، قنادی، خشکبار و نوشیدنی هستند.

میلانی افزود: از گذشته در فرهنگ ما، میان وعده های سالم و با ارزش زیاد غذایی از قبیل انواع آجیل و خشکبار وجود داشته که امروز تنقلات فاقد ارزش غذایی و بی کیفیت و حتی مضر، جای آن را بویژه در میان کودکان و نوجوانان گرفته است.

وی گفت: در این راستا برای نخستین بار در کشور همایش میان وعده های غذایی روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود تا ضمن ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این موضوع بستر لازم برای هم افزایی بیشتر بین بخش صنعت و پژوهش فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم