جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۵
کد مطلب: 24138
۱
۲

شادترین بچه ها در کدام کشورها هستند؟

شادترین بچه ها در کدام کشورها هستند؟
سلامت، تحصیلات، امنیت و پایداری اقتصادی در دنیای مدرن ما همه جزو عناصری هستند که رفاه و زندگی متعادل را تعریف می کنند و در خوشبختی و آرامش خاطر افراد نقش دارند. نیازی به یادآوری نیست که بخش عمده ای از مسئولیت یک کشور این است که رفاه فرزندان خود را تأمین کند. کودکان 27 درصد از کل جمعیت زمین را تشکیل می دهند. با وجود فجایع متعددی که برای این شهروندان بی دفاع رخ می دهد، سوال اینجاست که بهترین مکان برای این فرزندان کجاست و مسلماً جواب این سوال، در کانون گرم خانواده است. ولی باید پرسید کدام کشورها شادترین کودکان را تربیت می کنند.

معمولاً فکر می کنیم که کشورهای ثروتمند فرصت ها و منابع فراوانی برای آموزش و پرورش و شکوفایی کودکان دارند. تحقیقی که توسط دفتر تحقیقات یونیسف انجام شد نشان می دهد که 29 کشور توسعه یافته بالاترین رتبه برای رفاه کلی کودکان را دارند. در این تحقیق 5 فاکتور برای رفاه کودک در نظر گرفته شد: رفاه مادی یعنی محرومیت مالی که برای تعیین نرخ فقر کودک و فاصله فقر در کشور بکار می رود؛ سلامت و امنیت؛ تحصیلات؛ رفتارها و ریسک ها مانند اضافه وزن، آزار و اذیت و مصرف مواد و الکل در میان کودکان و در نهایت مسکن و محیط زندگی در نظر گرفته شدند و حتی عواملی همچون تعداد اعضای خانواده و میزان آلودگی هوای محل اقامت بررسی شدند.

این تحقیق دیدگاه قدرتمندی در مورد وضعیت معیشتی کودکان چهار گوشه دنیا می دهد، البته بعضی از کشورها به دلیل وجود داده های غیرمطمئن از این تحقیق مستثنی شدند که عبارتند از استرالیا، بلغارستان، شیلی، قبرس، ژاپن، مالت، مکزیک، نیوزیلند، جمهوری کره و ترکیه.

10. ایرلند

در تحقیق یونیسف، ابرلند با میانگین 11.6 در رفاه کلی کودک در تمام دسته بندی ها، رتبه دهم را کسب کرده است. ایرلند از لحاظ رفاه مادی کودک رتبه 17، از لحاظ سلامت و امنیت رتبه 15، از لحاظ موفقیت و شرکت در کلاس رتبه 17 و از لحاظ رفتارها و ریسک ها رتبه هفتم را دارد. ز لحاظ مسکن و محیط زندگی ایرلند در رتبه دوم قرار دارد. نرخ فقر کودک در این کشور زیر 10 درصد است.



9. بلژیک

بلژیک با میانگین 11.2 رفاه کلی کودک در رتبه نهم است. این کشور در میان 29 کشور مورد مطالعه از لحاظ رفاه مادی و سلامت و امنیت رتبه 13، از لحاظ سطح موفقیت تحصیلی رتبه دوم، از لحاظ رفتارها و ریسک ها و همچنین مسکن و محیط زندگی رتبه 14 را دارد. فاصله فقر کودک کمی بیشتر از 20 درصد است.



8. سوئیس

سوئیس با میانگین 9.6 در رفاه کلی کودک رتبه هشتم را بدست آورده است. این کشور از لحاظ رفاه مادی رتبه 9، از لحاظ سلامت و امنیت رتبه 11، از لحاظ سطح موفقیت تحصیلی رتبه 9، از لحاظ رفتارها و ریسک ها رتبه 11 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه اول را دارد. نرخ فقر کودک در این کشور زیر 10 درصد است.



7. لوکزامبورگ

این کشور با رفاه کلی 9.2 رتبه هفتم را دارد. از لحاظ رفاه مادی کودک این کشور در رتبه 6، از لحاظ سلامت و ایمنی در رتبه 4، از لحاظ سطح موفقیت تحصیلی رتبه 22، از لحاظ سطح رفتارها و ریسک ها رتبه 9 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه 5 را دارد.



6. آلمان

آلمان با میانگین 9 رتبه ششم را در رفاه کلی کودک دارد. از لحاظ رفاه مادی در رتبه 11، از لحاظ سلامت و ایمنی در رتبه 12، از لحاظ سطح موفقیت تحصیلی در رتبه 3 قرار دارد. کشور آلمان در حوزه سطح رفتارها و ریسک در رتبه 6 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی در رتبه 13 قرار دارد. نرخ فقر کودک در این کشور زیر 10 درصد است.



5. سوئد

میانگین رفاه عمومی کودک در کشور سوئد 6.2 است. سوئد از لحاظ رفاه مادی کودک رتبه 5، از لحاظ سلامت و ایمنی رتبه 2، از لحاظ موفقیت تحصیلی رتبه 11، از لحاظ رفتارها و ریسک ها رتبه 5 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه 8 را دارد. نرخ فقر کودک در کشور سوئد زیر 10 درصد است.



4. فنلاند

میانگین رفاه کلی کودک در کشور فنلاند 5.4 است و آنها را در رتبه چهارم قرار داده است. این کشور از لحاظ رفاه مادی کودک رتبه 2، از لحاظ سطح سلامت و ایمنی رتبه 3، از لحاظ موفقیت تحصیلی رتبه 4، از لحاظ رفتارها و ریسک ها رتبه 12 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه 6 را بدست آورده است. میزان فقر کودک در این کشور کمتر از 5 درصد است.



3. ایسلند

میانگین رفاه کلی کودک در ایسلند 5 است. این کشور از لحاظ رفاه مادی کودک رتبه 4، از لحاظ سلامت و ایمنی رتبه 1، از لحاظ موفقیت تحصیلی رتبه 10، از لحاظ رفتارها و ریسک های رفاهی رتبه 3 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه 7 را دارد. نرخ فقر کودک در این کشور کمتر از 10 درصد است.



2. نروژ

نروژ در میان 29 کشور موردمطالعه در این تحقیق با میانگین 4.6 برای رفاه کلی کودک، رتبه دوم لیست ما را بدست آورده است. از لحاظ رفاه مادی کودک رتبه 3، از لحاظ کیفیت سلامت و ایمنی رتبه 7، از لحاظ موفقیت تحصیلی رتبه 6، از لحاظ رفتارها و ریسک ها رتبه 4 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه 3 نصیب این کشور شده است. نروژ نرخ فقر کمتر از 10 درصد برای کودکان دارد.



1. هلند

با میانگین کلی 2.4 برای رفاه کلی کودک، کشور هلند رتبه اول لیست ما را بدست آورده است. این کشور از لحاظ رفاه مادی کودک رتبه 1، از لحاظ سلامت و ایمنی رتبه 5، از لحاظ موفقیت تحصیلی رتبه 1، از لحاظ رفتارها و ریسک های رفاهی کودک رتبه 1 و از لحاظ کیفیت مسکن و محیط زندگی رتبه 4 را دارد. نرخ فقر کودک در هلند کمتر از 5 درصد است.

منبع: برترین ها
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مریم زین
سلام به نظر شما ایران ما در زمینه رفاه کودک چه رتبه ای را دارد؟
حسن
به سلامتی
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.