جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۰
کد مطلب: 24141
۰
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران

«یونسکو» موضوع آموزش‌های سلامت در مدارس را پیگیری می‌کند

محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «یونسکو چه کمک خاصی در حوزه دانش‌آموزان ایرانی و در موضوع آموزش و تحصیل دارد؟»، اظهار داشت: متولی موضوعات بهداشت و سلامت به صورت تخصصی، سازمان جهانی بهداشت است و در حوزه‌های بهداشت و سلامت کمک‌های مختلفی را به کودکان ارائه می‌دهد.

وی افزود: سازمان جهانی یونسکو از منظر آموزش سلامت در این حوزه مسئولیت دارد؛ زیرا تا اجتماعی سالم نباشد و دانش‌آموزان یک کشور سالم نباشند، قطعاً هیچ توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد؛ از منظر آموزش سلامت و عمومی کردن آموزش‌های مختلف و عمومی کردن این حوزه در مدارس و فضاهای عمومی، یونسکو پیگیری می‌کند و به همین دلیل است که کرسی یونسکویی سلامت را در دانشگاه علوم پزشکی داریم؛ زیرا موضوع سلامت بسیار مهم است.

سعید آبادی با بیان اینکه یونسکو نقش آموزشی، ظرفیت‌سازی، فرهنگ‌سازی و عمومی کردن موضوع آموزش دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یک مادری که بچه او دارای معلولیت جسمی و ذهنی است را فرض کنید، او باید بداند بچه‌اش را چگونه ایزوله کند؛ بچه‌اش باید در محیط قرار بگیرد و متقابلاً مردم عادی و کوچه بازار باید بدانند با بچه‌ای که معلولیت جسمی و ذهنی دارد، چگونه رفتار کنند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، تصریح کرد: این فنون زندگی و مهارت‌ها و این اتفاقاتی است که در مملکت ما کم کار شده است و اگر چه موضوعاتی هم وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «یونسکو از چه سالی وارد این موضوعات شده است؟»، گفت: موضوع آموزش در حوزه سلامت موضوعی است که حدود 25 تا 30 سال است که وارد شده است و در مقاطع مختلف هم این اتفاق افتاده و کمک‌های لازم را انجام داده است.

سعیدآبادی اضافه کرد: نمونه بارز آن تشکیل و راه‌اندازی کرسی یونسکویی آموزش سلامت است که در چارچوب و زیر چتر این کرسی می‌توان آموزش داد و فرهنگ‌سازی کرد و بحث‌های مختلف و موج را می‌توان ایجاد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا یونسکو در حوزه اعتبارات برای ایران وارد شده است؟»، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات، یونسکو سازمان اعتبار دهنده نیست؛ سازمان UNDP در حوزه اعتبارات فعال است؛ اما در حد خودش و در چارچوب پروژه‌ها و مشارکت‌هایی که دارد کارهایی انجام می‌دهد، اما نه در سطح کلان؛ به عنوان مثال اگر ورک شاپ یا جشنواره‌ای وجود داشته باشد یونسکو حمایت معنوی، علمی، ساختاری، اعتباری و لوگویی می‌کند و در حد خودش می‌تواند کمک‌هایی را انجام دهد.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.