پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۶
کد مطلب: 24174
۲

علایم افسردگی جوانان چیست؟

یک روان شناس معتقد است: والدین بدون داشتن آموزش‌های قبلی از تحولات دوران نوجوانی و جوانی باعث ایجاد عواملی در بروز افسردگی در فرزندان می‌شوند.

تورج محمدزاده قوشچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت‌های اصلی افسردگی در میان جوانان، اظهار کرد: پرخاشگری بی‌مورد، اشکال در تمرکز، سرگردانی، در خود فرورفتگی، نداشتن رابطه صحیح با والدین، خصومت و بی‌هدفی از علائمی هستند که با افسردگی در این دوران ارتباط زیادی دارد.

وی با اشاره به احتمال تغییرات وسیع و متعدد در میان جوانان، افزود: این تغییرات باعث ایجاد بی‌هویتی جسمانی و روانی می‌شود و تعارض خواسته‌های آنها در این دوران با محیط اطراف افسردگی را به دنبال دارد.

محمدزاده درباره نقش خانواده‌ها در بروز افسردگی میان نوجوانان و جوانان، بیان کرد: اکثر خانواده‌ها بیشتر به فکر برآورده کردن نیازهای بیرونی فرزندان خود هستند و توجهی به نیازهای درونی و روانی جوانان ندارند و از طرفی کنترل بیش از حد جوانان و عدم اطلاع خانواده‌ها از تحولات این دوران باعث ایجاد شکافی بین فرزند و والدین می‌شود که این شکاف پیامدهایی مانند اضطراب و کشیده شدن به سمت مسائل جانبی و عاطفی خارج از خانه را بوجود می‌آورد.

این روانشناس تصریح کرد: دوره نوجوانی و جوانی از دوره‌های حساس و در عین حال خوشایند به شمار می‌رود اما باید آموزش مهندسی صحیح برای این دوره را به والدین آموخت زیرا گاهی اوقات خانواده‌ها با تجربه‌های شخصی و رفتارهای غلط، جوانان را به سمت رفتارهای آسیب زا سوق می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان جهت شکل گیری هویت مذهبی و روانی نیازمند مشاوره هستند و والدین باید در این دوران به متخصصان و مشاوران روانشناس مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند