جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
کد مطلب: 24237
۰

اعلام برنامه گروه‌های آموزشی دوره متوسطه اول

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عظیم محبی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های کاری این دفتر گفت: این برنامه‌ها که در چند برنامه کلان پیش‌بینی شده است، شامل؛ کیفیت‌بخشی به گروه‌های آموزشی، کیفیت‌بخشی به مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس و کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی و پوشش تحصیلی است.

وی ادامه داد: در بحث گروه‌های آموزشی ابتدا به دنبال آن هستیم تا طراحی آموزشی را بر اساس برنامه درسی ملی داشته باشیم؛ گروه‌های آموزشی کارکنان مجربی هستند که از بین معلمان هر درس به عنوان سرگروه در استان انتخاب می‌شوند.

محبی افزود: هر درس در سطح استان یک سرگروه دارد که حداقل 12 ساعت را به جز کلاس درس به گروه‌های آموزشی اختصاص می‌دهد، بنابراین نمایندگان گروه‌های آموزشی که نماینده معلمان هستند واسط مسئولان و معلمان هستند و کیفیت‌بخشی از طریق آن‌ها دنبال می شود، به عبارت دیگر، انتظار می‌رود روش تدریس معلم اصلاح شود و ارزشیابی فرایندی را بهتر دنبال کند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف گروه‌های آموزشی، توانمندسازی معلمان از طریق برگزاری جلسات تخصصی است، ادامه داد: آموزش‌های ضمن‌خدمت کافی نیست و نیاز است، بویژه در روزهای پنجشنبه و اوقات فراغت معلمان دور هم جمع شوند و مسئول گروه‌های آموزشی و مدرسان استانی دروس را با معلمان همخوانی کنند و اشکالات را برطرف سازند.

محبی افزود: بحث دیگر، نظارت بر کار معلمان است که نظارت بالینی نامیده می‌شود، به این ترتیب که گروه‌های آموزشی باید با معلم دوست شوند و در کلاس او بنشینند تا معلمان تازه کار که نیاز به توجه بیشتری دارند، تجربه لازم را کسب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد