کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تربیت مدرس، در رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور

14 ارديبهشت 1393 ساعت 21:14

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس در سالهای اخیر از نظر علمی، پژوهشی و فرهنگی از رشد خوبی برخوردار بوده است و توانسته رتبه 2 را در میان دانشگاههای جامع کشور کسب کرده و این رتبه را طی 2 سال اخیر حفظ نماید.


به گزارش ایسنا، دکتر رنجبر رییس دانشگاه تربیت مدرس در مراسم تجلیل از استادان نمونه دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس مولود انقلاب و دانشگاهی جوان است که به رغم جوان بودن، شانه به شانه دانشگاههای با قدمت کشور و دنیا در مسیر علم و آموزش گام برمی دارد.

وی افزود:‌ دانشگاه تربیت مدرس همچنین در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان در رشته شیمی قرار گرفته است و در زمینه زیست فناوری نیز دانشگاه همواره در میان دانشگاه‌های برتر می درخشد و در زمینه نانو فناوری نیز رتبه 2 کشوری را احراز نموده است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: تمامی این موفقیت‌ها حاصل نمی شد، مگر با سعی و تلاش همه اعضای هیات علمی دانشگاه و خانواده های گرانقدر آنان که با صبوری و ایجاد فضایی آرام، زمینه این موفقیت ها را ایجاد نمودند.

دکتر رنجبر در ادامه با ارائه آماری از اعضای هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه جمعا" دارای 639 عضو هیات علمی تمام وقت می باشد که 20 در صد از آنها دارای مرتبه استاد تمام،34 درصد دانشیار،44 درصد استادیار و 2 درصد نیز مربی هستند.

وی تصریح کرد: تمامی اساتید دانشگاه، نمونه، تلاشگر و فرهیخته هستند، اما به رسم هرسال از تعدادی از اساتید نمونه تقدیر به عمل می آید که 13 نفر اعضای هیات علمی نمونه، 4 نفر اعضای هیات علمی برتر برای نمونه کشوری، یک نفر استاد بازنشسته و 15 نفرمشمولین پایه های تشویقی دانشگاه می باشند.

دکتر رنجبر همچنین به دکتر محمدرضا پور جعفر عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه که به عنوان استاد برتر کشوری برگزیده شده‌اند تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون نمود. گفتنی است، پس از این مراسم، استادان و خانواده‌های آنان ضمن حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه، با آرمان های والای شهیدان تجدید میثاق کردند.


کد مطلب: 24380

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24380/تربیت-مدرس-رتبه-دوم-دانشگاه-های-جامع-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir