پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ / ۰۷:۲۱
کد مطلب: 2440
۰

انتصاب رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش

  عبدالامير عرفيطي حكمي ازسوي وزير آموزش وپرورش ، عبدالامير عرفي به عنوان رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش منصوب شد. به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در اين حكم آمده است: نظر به تعهد، شايستگي وتجارب ارزشمند جناب عالي، به موجب اين حكم به سمت رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش منصوب مي شويد. اميداست با توكل به خداوند متعال وپيروي از منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و با مشاركت و همفكري مديران و كارشناسان و مديران كل استان ها در جهت انجام وظايف محوله و موارد زير اهتمام داشته باشيد: - مطالعه و تحقيق پيرامون شيوه‌هاي جديد سنجش و ارزشيابي تحصيلي و متناسب با اهداف و نظام آموزش و پرورش دوره متوسطه. - انجام مطالعات تطبيقي و مقايسه اي نظام‌هاي آموزشي ساير كشورهاي جهان و بهره‌گيري و الهام از تجارب آنان درخصوص سنجش و ارزشيابي تحصيلي و تربيتي با توجه به مقتضيات نظام آموزش و پرورش كشور. - برنامه ريزي جهت طراحي سوالات امتحانات نهايي و هماهنگ دانش‌آموزان و بهبود شيوه‌هاي طراحي، اجرا و تصحيح اوراق امتحاني و افزايش ضريب اعتبار نمرات. - نيازسنجي آموزشي و مهارتي از عوامل دست‌اندركار ستادي و اجرايي سنجش و ارزشيابي و ارائه پيشنهاد جهت طراحي دوره‌هاي آموزشي و توجيهي. - ابلاغ مقررات امتحاني و آراء و مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش در زمينه امتحانات به سازمان آموزش و پرورش استان‌ها. - صدور تاييديه و ارزشنامه مدرك تحصيلي فارغ‌التحصيلان. - تدوين و اجراي شاخصه هاي آموزش و پرورش. - تهيه و تدوين روش‌هاي بهينه سنجش و ارزشيابي تحصيلي و تربيتي براساس نظريه‌هاي معتبر علمي و يافته‌هاي پژوهشي و ترويج و توسعه آنها در بين مجريان برنامه‌هاي آموزشي دوره متوسطه. - مطالعه و تحقيق در مورد شناخت نقاط قوت و ضعف شيوه‌هاي امتحان و ارزشيابي در سطوح مختلف آموزشي و پرورشي در سطح ملي و منطقه‌اي به منظور شناسايي جنبه‌هاي مثبت و نارسايي‌هاي احتمالي و تدوين راهبردهايي براي اصلاح و بهبود نارسايي‌ها. - مطالعه و تحقيق در زمينه ابزارهاي سنجش اندازه‌گيري استعداد و توانايي‌هاي آموزشي و پرورشي دانش‌آموزان و تهيه ابزارهاي مناسب و معتبر در حيطه‌هاي شناختي (تحصيلي، تربيتي، هوش و استعداد)، عاطفي (نگرش، شخصيت و ...) و مهارتي. - مطالعه و بررسي براي تهيه و استاندارد كردن انواع آزمون‌هاي استعداد تحصيلي و تربيتي. - شناسايي روند تحولات آموزشي و پرورشي و همسو نمودن برنامه هاي سنجش و ارزشيابي با تحولات مثبت در جهت رشد و تعالي برنامه‌ها. - ارايه بازخورد حاصل از مطالعه و بررسي‌ها به سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي و ساير واحدهاي ذي‌ربط از طريق معاونت متبوع جهت ايجاد هماهنگي و تعادل بين اهداف، محتوا و روش‌هاي آموزشي. - مقايسه وضعيت آموزشي استانها و مناطق درخصوص بازدهي آموزشي با توجه به عوامل مربوط به روند هر استان و ارايه راه كارهايي جهت بهبود و تنظيم و تعديل مولفه‌هاي موثر بر بازدهي آموزشي. - مطالعه و بررسي طرح‌ها، گزارش‌ها و پيشنهادها در مورد ارزشيابي پيشرفت تحصيلي و تربيتي به منظور بهبود كيفيت ارزشيابي. - اجراي آزمون‌هاي استاندارد ملي و سنجش پيشرفت تحصيلي و تربيتي و همكاري در برگزاري آزمون‌هاي منطقه‌اي. توفيق جناب عالي را در انجام مسووليت ها در راستاي سياست هاي نظام جمهوري اسلامي و دولت خدمتگزار از خداوند متعال مسالت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.