جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۲۲:۴۳
کد مطلب: 24482
۰

مدرک تحصیلی آنلاین ارزش پول و وقت شما را دارد؟

مدرک تحصیلی آنلاین ارزش پول و وقت شما را دارد؟
 
 
 
امروزه بحث بر سر ارزش کلای های دانشگاهی آنلاین و ارزش آنها داغ است. با وجود اینکه بسیاری از منتقدین ارزش اینگونه کلاس ها را زیر سوال برده اند، آمارها نشان می دهد تعداد قابل توجهی از دانشجوها به سمت این انتخاب متمایال شده اند. در این میان کلاس های معمول دانشگاهی نیز نمیخواهند جایگاه خود را میان دانشجویان از دست بدهند.

برای توجیه کلاس های آنلاین دلایل متعددی وجود دارد. بسیاری از افراد شاغل فرصت کافی برای ادامه تحصیل از روش های سنتی را ندارند. افراد شاغلی که مسولیت نگهداری از بچه را نیز دارند تقریبا شرکت در گلاس های عضوری و استاندارد برایشان غیر ممکن است و تمام وقتشان در طول روز صرف فعالیت های دیگر می شود.

کلاس های آنلاین فرصت تحصیل را برای دانشجویانی فراهم می کند که رشته تحصیلی مورد نظرشان در منطقه محل سکونت آنها وجود ندارد. در غیر این صورت این افراد مجبورند برای ادامه تحصیل به شهر و یا حتی کشور دیگری نقل مکان کنند.
هزینه فاکتور عامل دیگری است که باعث شده کلاس ها و مدارک تحصیلی آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کنند. دانشجوها دیگر هزینه خوابگاه، رفت و آمد و غیره را ندارند.

به طور خلاصه کلاس های آنلاین فرصتی برای دانشجویان است که با راحتی از هرکجا که به اینترنت دسترسی داشته باشند بتوانند در کلاس های مورد علاقه خود شرکت کنند.

اما آیا شرکت در این کلاس ها به صرفه است؟ یا تنها هدر دادن وقت و پول است؟ یک تحقیق آماری که در سال 2013 توسط مرکز تحقیقات بابسون انجام گرفت جنبه های بیشتری از این مقوله نه چندان جدید را شرح وتفصیل کرد.

چه تعداد دانشجو در کلاس های آنلاین شرکت می کنند؟

اگر تعداد نشان دهنده ارزش این مقوله باشد، بد نیست بدانید که از از هر21 میلیون دانشجو ، 7.1 میلیون نفر از آنها حداقل یک درس را به صورت آنلاین گذرانده اند. طبق مطالعه آماری انجام شده، بیش از 60 درصد دانشجویان در کلاس های آنلاین متاهل هستند، 56 درصد حداقل یک بچه دارند و 33 درصد بین 18 تا 24 سال سن دارند.

آیا آموزش آنلاین به کیفیت آموزش رو در رو است؟


با توجه به نقطه نظر شخصی و برسی شواهد، مسولین آموزشی در موسسات و دانشگاه ها نظرات مختلفی را در طول سال ها ارائه کرده اند. در سال 2003 ، 43 درصد مسولین آموزشی معتقد بودند که تحصیلات آنلاین از لحاظ کیفیت پایینتر از شرکت در کلاس های حضوری است. اما در سال 2012 تعداد کسانی که نظری مشابه داشتند به 23 درصد کاهش پیدا کرد.

بسیاری از موسسات و دانشگاه ای بزرگ کلاس های آنلاین را ارائه می دهند. و مسولین آموزشی مربوط به این کلاس ها نیز دیدگاه مثبتی نسبت به کلاس ها دارند. 25 درصد معتقدند کلاس های آنلاین بهتر از کلاس های حضوری است. 20 در صد نظر مخالف دارند و ما بقی معتقدند کیفیت هر دو نوع کلاس ها یکسان است.

آیا تعداد انصرافی های کلاس های آنلاین بیشتر است؟


طبق ادعای مسولین آموزشی در دانشگاه ها، حفظ دانشجو ها در کلاس های آنلاین 41 درصد نسبت به کلاس های حضوری اهمیت بیشتری دارد. مطالعات نشان می دهد مقایسه نرخ انصرافی ها در کلاس های حضوری و کلاس های آنلاین مشکل است. همچنین فهمیدن دلیل انصراف دانشجوها از کلاس های انلاین نیز سخت است. بیشتر دانشجوها به دلیل مشغله، کمبود وقت و دلایل مشابه مجبور به شرکت در کلاس های آنلاین می شوند. و دلیل انصراف آنها از این کلاس ها نیز به همین مسائل مربوط است.

ارزش تحصیلات آنلاین از نگاه دانشجوها چگونه است؟

در میان فارغ التحصیلان کلاس های آنلاین، 65 درصد معتقدند که کلاس ها ارزش پولی را که صرف کرده بودند داشت. و 72 درصد نیز معتقدند این کلاس ها ارزش وقتی را که صرف آن کردند داشت . تنها 8 درصد شرکت کنندگان پاسخی کاملا منفی داشتند.

علاوه بر این 44 درصد فارغ التحصیلان کلاس های آنلاین معتقدند که مدرک تحصیلی آنها با شرکت در کلاس های آنلاین دلیل اصلی پذیرش آنها در شغل اولشان بوده است. 58 درصد مدرک تحصیلی آنلاین خود را مسبب افزایش حقوقشان در حرفه خود می دانستند. 47 درصد نیز اضهار داشتند که به دلیل تحصیلات تکمیلی آنلاین ترفیع شغلی گرفته اند.
بازار خبر
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...