يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - 28 Nov 2021
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۴
کد مطلب: 24703
۰

برای پیشگیری از "کمردرد" اینگونه بخوابید

دکتر هوشنگ امامی ارتوپد در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، گفت: کار‌شناسان می‌گویند خوابیدن به پهلو بهترین وضعیت برای پیشگیری از کمردرد است؛ به پهلو خوابیدن بهترین نوع استراحت برای بدن به حساب می‌آید. خوابیدن به پشت یا روی شکم می‌تواند ناراحتی‌هایی را برای ستون فقرات به دنبال آورد؛ خوابیدن به پشت و شکم حتی ممکن است شکل ظاهری ستون فقرات را تغییر دهد.

امامی تصریح کرد: برای کسانی که از دردهای کمر رنج می‌برند یا کسانی که می‌خواهند از آن پیشگیری کنند بهتر است که به پهلو بخوابند تا نتیجه مثبت آن را درک کنند؛ استفاده از بالشی کوچک بین زانو‌ها می‌تواند از فشار زیاد به عضلات و رشته‌های عصبی متصل به ستون فقرات جلوگیری کند.

وی در پایان اظهار داشت: در طول روز ستون فقرات ما تحت فشار زیادی از جانب نیروی جاذبه قرار می‌گیرد که این فشار مستقیما به فاصله بین مهره‌ها وارد می‌شود اگر شما در حالتی بخوابید که فشار به پشت کمرتان وارد نشود (به پهلو بخوابید) جریان آب داخل بدن بیشتر به سمت دیسک‌های کمر جذب می‌شود و به ترمیم آسیب‌ها کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

درون سازی و برون سازی از دیدگاه پیاژه
این موارد نشان می‌دهد شما افسرده‌اید
بحران ‌خاموش در بین مردان!
عادتهای روا‌نشناختی رایج که عملکرد ذهنی و هوش را دچار اختلال می‌کند
قوانین تلویزیون دیدن کودکان چیست؟
چرا برخی مردان دست به خشونت علیه زنان می‌زنند؟
احتمال اختلال اضطراب در مبتلایان به بیش فعالی ۴ برابر بیشتر است
زبان بدن تا چه اندازه در ارتباط تاثیرگذار است؟
هرگز این جملات را به فرد مضطرب نگویید
راهنمای درمان و نمونه‌های بالینی DSM-5 برای سلامت روان کودکان
مراحل مهم و اساسی برای گذر آسان از یک رابطه ناسالم
راز علاقه مادربزرگ‌ها به نوه‌ها چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...