پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۰
کد مطلب: 24811
۰

تغییر محتوای 8 کتاب درسی دوره متوسطه

خبرگزاری فارس: علی زرافشان عصر امروز در جمع مدیران آموزش و پرورش گیلان با اشاره به همکاری فرهنگیان در تولید کتاب‌های درسی با ایجاد فضای مجازی در سایت آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش‌نویس کتاب کلاس هشتم برای نظرخواهی از معلمان در سایت آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: معلمان با مطالعه محتوای کتاب‌های درسی به فرآیند تعلیم آشنا می‌شوند.

زرافشان از تغییر محتوای هشت عنوان کتاب درسی دوره نخست متوسطه در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: عنوان و محتوای دو کتاب جدید تغییر کرده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش «تفکر و سبک زندگی» و «کار و فناوری» را دو عنوان کتاب جدید در سال تحصیلی جدید دانست و بیان کرد: کتاب «تفکر و سبک زندگی» به دنبال پاسخ به خواسته فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه را برای معلمان مطرح کردند، تصریح کرد: دانش وظیفه نخست معلمان است اما به‌تنهایی کفایت نمی‌کند.

زرافشان پرورش تفکر، اندیشیدن و خردورزی را وظیفه دوم خواند و یادآور شد: اخلاق وظیفه سوم فرهنگیان است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست که بر وظیفه خردورزی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای مطالبه مقام معظم رهبری درس «تفکر و سبک زندگی» را ارائه کرده است.

وی آموزش به منظور ارتقای توان معلمان در اجرای مطلوب برنامه‌ها را موثر ذکر کرد و گفت: آموزش معلمان موجب نشاط و شادابی کلاس‌ها در شکوفایی استعدادهای درونی دانش‌آموزان می‌شود.

زرافشان با بیان اینکه ارتقای کیفیت یادگیری توسط معلمان انجام می‌شود، اظهار کرد: آموزش معلمان موجب تغییر در نگرش و ارتقای مهارت دانش‌آموزان می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به نقش کلیدی گروه‌های آموزشی با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و نظارت‌های بالینی از کلاس‌های درس اشاره کرد و یادآور شد: آموزش ضمن خدمت شایستگی معلمان در انجام فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.

وی ارتقای شایستگی آموزش معلمان را در فرآیند یاددهی و یادگیری مهم خواند و بیان کرد: امسال 30 درصد از معلمان پایه هفتم آموزش ندیدند و با راهنمایی سرگروه‌های آموزشی و جلسه‌های تعاملی مثبت و سازنده این گروه‌ها فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد