کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ادامه نشست های شصت و هفتمین مجمع جهانی بهداشت؛

چهارچوب پایشی تغذیه مادران و کودکان تصویب شد

2 خرداد 1393 ساعت 11:45

نمایندگان حاضر در شصت و هفتمین مجمع جهانی بهداشت، چهارچوب پایشی جهانی‌ای در زمینه تغذیه مادران و کودکان تصویب کردند.


به گزارش وبدا،نمایندگان حاضر در شصت و هفتمین مجمع، از هیئت دبیران سازمان بهداشت جهانی خواستند تا توصیه‌نامه‌ای برای اعضا در زمینه چگونگی مقابله با بازاریابی نامناسب غذاهای مکمل ( غذا برای کودکان و اطفالی که هنوز از شیر مادر تغذیه می‌کنند ) تهیه کند.
سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، که مدیر کل آن خوزه گراسیانو داسیلوا نیز حضور داشت، و سازمان جهانی بهداشت مشترکا میزبان دومین کنفرانس بین‌المللی تغذیه در نوامبر سال 2014 خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از هر دو سازمان درخواست شد تا اطمینان حاصل کنند سایر سازمان‌های سازمان ملل متحد، سازمان‌های غیردولتی بخش خصوصی و سایر سهامداران در رایزنی‌های نتایج کنفرانس شرکت کنند.

این گزارش می افزاید، از وزرای کشاورزی، بهداشت و امور خارجه انتظار می‌رود تا در دهه‌ی آینده چهارچوب سیاست جهانی را برای مقابله با چالش‌های اصلی تغذیه شامل: سوء تغذیه، کمبود ویتامین‌ها، چاقی و بیماری‌های غیرواگیردار ناشی از تغذیه نامتعادل، اتخاذ کنند.
گفتنی است، تعداد تخمینی کودکان زیر 5 سال که از رشد باز مانده‌اند (یعنی در نتیجه تغذیه ضعیف قدشان کوتاه مانده) از 167 میلیون در سال 2010 به 162 میلیون در سال 2012 کاهش یافته است.
در عین حال، تعداد کودکان زیر 5 سال که اضافه وزن دارند از 41 میلیون در سال 2010 به 44 میلیون در سال 2012 افزایش یافته است.


کد مطلب: 24915

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24915/چهارچوب-پایشی-تغذیه-مادران-کودکان-تصویب

میگنا
  https://www.migna.ir