پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۴
کد مطلب: 25046
۰
۱

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا + توصیه‌های بهداشتی

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا + توصیه‌های بهداشتی
مسؤل گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: حجاجی که از عربستان بازمی‌گردند تا 14روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند.
به گزارش میگنا، رضا فدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بیماری‌های تنفسی افراد از بیماری خود آگاه نیستند باید با مشاهده علائمی مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب در منزل استراحت و از حضور غیر ضروری در مکان‌های پر تردد خود داری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت ضرورت در جمع‌های متراکم بیمار باید از ماسک استفاده کند، تصریح کرد: بیماران باید در زمان عطسه و سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانند.
مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه افراد باید از انداختن آب دهان در معابر عمومی جدا خودداری کنند،‌ تصریح کرد: افراد در صورت بروز علائم تب و مشکلات تنفسی از خود درمانی جدا خودداری و حتما به پزشک مراجعه کنند.
فدایی خاطرنشان کرد: حجاجی که از عربستان باز می‌گردند تا 14 روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند.
وی ادامه داد: از ترشحات تنفسی بیماران مشکوک نمونه گیری و برای تایید نهایی به تهران فرستاده می‌شود.

-
توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال "کرونا ویروس"

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را به منظور پیشگیری از انتقال "کرونا ویروس" موثرعنوان کرد.
دکتر نوذر نخعی متخصص پزشکی اجتماعی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح راه‌های پیشگیری از انتقال کرونا ویروس گفت: با توجه به اینکه این عفونت در عربستان اپیدمی شده است، حجاج پس از بازگشت از سفر زیارتی باید از دست دادن و روبوسی به مدت 14 روز خودداری کنند.

وی افزود: به بستگان و آشنایان آنها نیز توصیه می‌شود که در مراسم استقبال با حداقل تعداد حضور یابند، بویژه کسانی که دچار بیماری زمینه‌ای از جمله دیابت و پرفشاری خون هستند.
نخغی گفت: از راههای مهم پیشگیری از این بیماری شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توصیه بر اینکه افراد هنگام سرفه وعطسه کردن حتما باید از دستمال استفاده کنند، افزود: در موارد اضطراری یا عطسه ناگهانی در صورت نداشتن دستمال، حداقل از آستین مقابل آرنج استفاده کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دفع صحیح دستمال استفاده شده و شستشوی دست‌ها با آب و صابون از سایر نکات مهم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهنوش
United States
زیاد خوب نیست
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.