کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاخه دانش آموزی و دانشجویی انجمن ژنتیک ایران راه اندازی شد

8 خرداد 1393 ساعت 12:22

شاخه دانش آموزی و دانشجویی انجمن ژنتیک ایران همزمان با نخستین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ملی ژنتیک شروع به فعالیت کرد.


  به گزارش ایسنا، انجمن ژنتیک ایران در سال 1345 به همت دکتر پزشکپور مستشفی و عده دیگری از اساتید دانشگاه تهران تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

این انجمن در ابتدا مشتمل بر گروه‌های چهارگانه دانشکده‌های علوم، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی بود و گرد همآیی‌های آن در خلال کنگره سالیانه کودکان برگزار می‌شد ولی از سال 1347 هفت کنگره علمی مستقل در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز برگزار کرد که آخرین آن در بهار سال 1357 در تهران برگزار شد.

پس از انقلاب، فعالیت انجمن بیش از دو دهه متوقف شد تا در سال 1378 به همت گروهی از افراد علاقمند با تهیه اساسنامه جدید و متناسب با پیشرفت های روز، انجمن در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ثبت و فعالیت مجدد را آغاز کردند.

با گذشت 15 سال از دوره جدید فعالیت، انجمن ژنتیک ایران یکی از فعال ترین انجمن های علمی کشور است که با بیش از سه هزار عضو از استادان و متخصصان و دانشجویان رشته های مختلف در شاخه‌های مختلف ژنتیک انسانی، گیاهی، جانوری، ریزسازواره‌ها، سلول‌های بنیادی و ذخایر ژنتیکی طیف وسیعی از متخصصان را تحت پوشش فعالیتهای خود قرار داده است.


کد مطلب: 25048

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25048/شاخه-دانش-آموزی-دانشجویی-انجمن-ژنتیک-ایران-راه-اندازی

میگنا
  https://www.migna.ir