شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۵
کد مطلب: 25051
۰

ضرورت ایجاد مراکز نگهداری کودکان در محل کار مادران

دکتر منصوره کریم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: درنظر گرفتن تسهیلاتی در زمینه وجود امکان ارتباط مادر با فرزند در محل کار موجب می‌شود که باور خانواده‌ها درباره تاثیر منفی فرزندآوری بر فعالیت اقتصادی زنان تصحیح شود.

وی با بیان اینکه نوع فرهنگ افراد بر افزایش جمعیت تاثیر زیادی دارد،گفت: در حال حاضر خانواده‌ها معتقدند فرزندآوری مانع رشد خانواده است و این فرهنگ لازم است تغییر کند. این روانشناس با تاکید بر نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی به منظور افزایش فرزندآوری اظهار کرد:‌ لازم است خانواده‌ها از الگوهای غربی فاصله بگیرند البته در کشورهای غربی نیز کاهش فرزندآوری یک الگو نیست. به عنوان نمونه رشد جمعیت در ایالات متحده بیش از 2 درصد است اما رسانه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای بر کاهش تعداد فرزندآوری تاکید می‌کنند.

وی افزود: لازم است در زمینه افزایش فرزندآوری رسانه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کنند البته شهرداری‌ها و خانه‌های سلامت نیز می‌توانند در این جهت تلاش‌های مثبتی را انجام دهند. این مکان‌ها و مدارس می‌توانند به جوانان مهارت‌های زندگی را بیاموزند.
کریم‌زاده درباره ضرورت تصویب قوانین مربوط به شیردهی، بارداری و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های بارداری، اظهار کرد:‌ این اقدامات خوب است اما افزایش مرخصی زایمان برای کارفرما یک تهدید محسوب می‌شود، چرا که او بدون دریافت خدماتی باید هزینه‌ای را بپردازد. در این شرایط لازم است از قوانینی که موجب تهدید اشتغال زنان می‌شود اجتناب کرد چون این قوانین ممکن است امنیت شغلی آنان را به خطر بیندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!